Ursprungligen postat av
Micke
Precis som AaronAxelsson säger så behöver du inte vara orolig för att du använder ordet "snöskoter" många gånger på ett naturligt sätt på din sida. Det som han även säger är att du inte ska "överanvända" ordet på en specifik sida, Då brukar det också se ganska onaturligt ut och Google ser det som det.
Ta en webbutik som jag jobbar med, Dem har nischat sig på VVS produkter. Enligt vad jag sett i WMT så förekommer ordet just "vvs" 100% i relevans för butiken. Och jag bara gissar på att det förekommer runt 50.000 gånger (Detta är bara gissning, kan vara mer eller mindre). Men skillnaden på onaturligt och naturligt är att ordet har ett jämnt flöde på alla sidorna i hela butiken och överanvänds inte på en och samma sida.
När det handlar om procentuellt uträknande av hur mycket ett ord bör förekomma på en sida är mycket omtalat, Och dem flesta anser att man inte kan se det så. Men jag brukar tänka så här:
Har jag 1 sida på hemsidan som innehåller ca 600 ord så försöker jag se till så sökordet ej förekommer mer än 20 ggr. Detta varierar ju såklart väldigt mycket beroende på vad man skriver om osv, Men detta är mitt egna tillvägagångsätt, Jag kan inte styrka ifall det är rätt eller fel. Vet att det fungerar bra för mig.