Jag har en hälsorelaterad blogg (wordpress) och tänker nu inkludera en sektion där personer kan posta frågor, som jag sedan skriver svar till och publicerar. När man bygger nischsajter så är det ganska uppenbart att man inte bör ha ett flertal sidor med mindra än c:a 400-500 ord, så det samma gäller väl för en vanlig blogg?
Frågorna som jag får kräver sällan mer än några meningar för att besvara, kanske ett par hundra ord i vissa fall. Är det riskabelt med hänsyn till SEO att posta relativt många poster med bara en rubrik och knappt 100 ord?
Rent designmässigt skulle jag vilja ha en sida där endast frågorna (rubrikerna) syns, och sedan kan man klicka sig vidare till respektive svar. Alternativt skulle man ju kunna ha en separat sida, där alla frågor ställs i kommentatorssektionen, och så kan jag skriva svar till respektive fråga där, men det blir inte speciellt lättnavigerat...
Jag skulle naturligtvis kunna ha en sida där jag kontinuerligt fyller på med frågor högst upp, och sedan länkar till svaren som jag fyller på med längre ner på samma sida. Men på något sätt skulle jag gärna vilja ha en smidig lösning där jag på bloggens huvudsida kan ha en widget som visar rubriken för de 5 senast besvarade frågorna eller liknande, och då hade det ju varit mycket lättare att göra en ny post för respektive fråga.
Tar tacksamt emot lite tips hur man bör designa detta på bästa sätt! (Tekniskt såväl som SEO-mässigt )