För ett par dagar sedan blev en av mina sajter manuellt straffad av google för "thin content". Sajten i fråga är allt annat än thin utan har varit uppdaterad dagligen med relevant och unik infomartion sedan 2010. Men vad jag förstår kan det även handla om tunna undersidor samt andra saker så som Duplicate Content. Då jag aldrig kopierat något började jag fundera på om det räknades som Duplicate Content att jag hade en och samma blogg både på index och på en undersida.
Idag när jag var inne i GWMT såg jag dock att jag hade en del 404

r. Bland annat en som hade uppkommit i december. Ändelsen var ett teknikföretag som jag enkelt kunde googla fram. Adressen i 404:an var såldes i stil med
www.minwebplats.com/teknikföretag.txt. Innebär detta då att min sida är hackad? Eftersom det var en 404:a är ju sidan ändå borttagen. Men jag har aldrig vetat att undersidan ens existerat och alltså inte skapat den själv heller. Kanske kan detta vara förklaringen till tappet? Hur går jag tillväga nu?
Tacksam för alla svar jag kan få!
Edit. var lite för snabb med att posta. 404:an är alltså en textfil och när jag söker på denna textfil visar det sig att många hemsidor fått detta tillägg till sin domän samt att flertalet av dessa sidor också är 404: or.