Ursprungligen postat av
HemligAgent
Uppdatering:
Det har gått några veckor nu och sida 2 ligger fortfarande runt #21-#25. Får helt enkelt avvakta ett tag till och se vad som händer.
Upptäckte dock någonting intressant gällande första sidan, något jag tror kan vara anledningen till varför sidan vägrar att ranka. Upptäckte ett konstigt mönster där huvudsökordet skiftar mellan framsidan och "om oss" sidan. Större delen av tiden så rankar "om oss" sidan för huvudsökordet, men en gång per vecka ungefär så rankar framsidan för sökordet. Dock skiftar den alltid tillbaka till "om oss" dagen efter.
Kollar man på historiken för sökordet ser det ungefär ut såhär den senaste månaden, (mönstret upprepar sig hela tiden):
Om oss
Om oss
Om oss
Om oss
Om oss
Framsida
Om oss
Jag gick igenom "om oss" sidan, jag märkte att title tagen innehöll sökordet (eftersom jag använder mig av EMD). Tog bort sökordet från titeln och passade även på att ta bort alla städer i beskrivningen för att de-optimera den. Nu finns det alltså inga sökord kvar och även platserna har tagit bort. Trodde Google skulle ta det som ett tecken att sluta ranka skiten men icke...
Nu funderar jag på om framsidan inte har för mycket text enligt Google, ligger på ca 800 ord vilket självklart inte är speciellt passande för en framsida för ett företag, men det har ju funkat förut. Men det kanske inte fungerar längre, så det blir mitt nästa test. Ska korta ner framsidan till ca 300 ord och flytta resterande till en helt ny sida.
Passar även på att slänga in en redirect på denna sida, i hopp om mer positiva resultat.
Uppdatering 2:
Glömde tillägga att jag även ska skicka lite mer länkar mot sidan för att jämna ut alla anchors.