Hej på er!
Tillsammans med min sambo har vi dragit igång en e-handel i lägenheten där vi enbart vill sälja produkter som är Fairtrade märkta samt ekologiskt producerade. Sagt och gjort så har vi köpt in vårt första lilla lager med kaffe, te & choklad samt fått upp en webbsida. Men Rom byggdes ju inte på en dag, så det är väl nu det är dags att börja bygga länkar för detta projektet.
Då vi inte kan investera några större summor i projektet utan istället bara påbörja det som ett fritidsprojekt så vill vi försöka ranka organiskt utan att betala särskilt mycket för det. Söker därför efter källor och information om hur man bör jobba med SEO om man vill flytta uppåt i sökresultaten utan att spendera 5-10 000kr per månad som jag fått i offert från olika sökmotorbolag.
Vi har än så länge inte ens sålt för en tusenlapp, så att lägga de summorna är inte aktuellt än på ett tag, även om vi tänker att vi ska investera allt vi tjänar i butiken åtminstone första året.
Så kort och gott, finns det någon som har förslag på vad man kan googla på för att få en djupgående insyn i hur SEO med låg budget kan fungera, där svaret inte bara är "skriv blaha blaha i h1 taggen". Hade tidigare bra koll på bloggar som exempelvis en kille som bloggade om sin sms-lån sida m.m. utan att köpa länkar, någonting åt det hållet är vad jag är ute efter.
Källor som svarar på frågan "vad skulle ert första steg vara för att bygga organisk ranking utan att spendera en förmögenhet?" är vad jag söker![]()