Intressant att se... stora skillnader mellan google, msn och altavista.
Ursprungligen postat av webstyle
Intressant att se... stora skillnader mellan google, msn och altavista.
Ursprungligen postat av webstyle
Är det något fel på ställningen just nu? Det kan jag inte se.Ursprungligen postat av Nikke Lindqvist
![]()
Nå, det var ett ryck vid 7-tiden i morse som nog var något fel, men annars ligger vi ju tight tre stycken i topp - mest intressant blir att se vem som får in bästa stöten på nyårsafton/nyårsdagen, och vem som eventuellt satsar ett par timmar för sent. Vi kanske åker dit alla tre då.
/Bengt
Hur kan jag ligga på plats 4 med 23 poäng? Det är frågan. Jo, jag jobbar hårt eftersom jag är nybörjare. Det kanske inte håller men jag ska kämpa mot dom stora grabbarna. Jag ger mig aldrig!
Ligger just nu i topp!! Ibland är googlebot bussig! Men jag vet att:
Efter regn kommer snö !!
Efter snö kommer slask
och efter slask blir det brask
då gäller det att ha brasklapparna på
![]()
Den här veckan har det varit väldigt mycket upp och ner. Nu är jag tydligen på väg upp igen på vissa ord, medan Nikke mfl är på väg ner. Och som du säger- du ligger i delad ledning Jerkasmarknad.
Men det är LÅÅÅÅÅNGT kvar!
Ja det är ett jäkla hoppande i listorna. Ena dagen på plats 10, sen någonstans i mitten med 2 poängoch sen upp igen. Det här är väl nästan det närmaste man kommer känna sig som en jojo
![]()
Min blogg: David / Ett av mina projekt
3 månader sen kan vi börja prata, resultaten nu är inte riktigt säkra.
Affiliate sedan 2006 Seodev.
Det kanske "luktar illa" att ens fråga- Men vilka regler gäller egentligen avseende själva optimeringen? (Förutom de grundläggande regler för deltagande som Jim skriver i första inlägget)
Har några avgräsningar i övrigt gjorts beträffande BlackHat-tekniker, länkköp etc?
Det har skrivits en del förklaring till vad som gäller efterhand i den här tråden, så tyvärr behöver du läsa igenom alla inlägg. Det kanske skulle behövas en sammanställning av just sådant som hör till regler och deras precisering?Ursprungligen postat av rundkvadrat
/Bengt
Bara det som finns i öppningstråden gäller plus en liten annan sak - 301 redirect. 301 redirect är förbjudet.Det kanske "luktar illa" att ens fråga- Men vilka regler gäller egentligen avseende själva optimeringen? (Förutom de grundläggande regler för deltagande som Jim skriver i första inlägget)
Har några avgräsningar i övrigt gjorts beträffande BlackHat-tekniker, länkköp etc?
Man kan alltså göra black-hat om man vill och det är fritt fram för andra att spamrapportera till Google.
Bor nu i Marbella, Spanien
Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats
Skönt att man har ett snövitt samvete. Mina huvudsidor är skrivna i html-edit. Olzzons gamla program. Jag har några bloggar med lite länkar hit och dit. Det är alltid jobbigt för en amatör och uppstickare att hålla rent. Det är lätt att bli orolig när domedagsprofeter agerar. Svarta hattar och gråa hattar flyger omkring i luften som spöken en vinterdag. Hoppas att man får länka till egna sidor.
![]()
Låter strålande! Tack Jim för förtydligandet.
Ursprungligen postat av jerkasmarknad
Svarta hatten borde inte vara tillåten i en sådan här tävling. Jag kommer inte att vara med men det är min åsikt. BH skall inte uppmuntras överhuvudtaget.
![]()
Metoder som i allmänhet inte anses vara acceptabla eller tillåtna.Ursprungligen postat av Agnetha
Ex. Du har suttit och arbetat med din vita hatt hela dagen med att optimera ett företag. På kvällen när du kommer hem kanske du tar på dig din svarta hatt och går ut och samlar diverse spamlänkar till din blogg om att "köpa sportbilar".
BH uppmuntras inte, tvärtom.Svarta hatten borde inte vara tillåten i en sådan här tävling. Jag kommer inte att vara med men det är min åsikt. BH skall inte uppmuntras överhuvudtaget.
Men vem ska sitta och kolla hela tiden och bedöma tävlingssidor? Och när alla har olika uppfattning om vad BH är? Och vem är skyldig till off-page BH, kanske en konkurrent? Plus att tävlingen ska vara enkel. Hur många nybörjare hade varit med i tävlingen om de hade sett en himla massa regler angående BH i tävlingsreglerna? Nej, det ska hålla enkelt. Rapportera BH till Google.
Det är när man gör SEO som strider mot Googles riktlinjer. Till exempel gömd text osv. Uttrycket kommer från de gamla cowbow-filmerna.Vore kul om nån kan förklara detta för en novis![]()
Bor nu i Marbella, Spanien
Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats
Finns det några vita hattar överhuvudtaget? Kan man inte se några stänk av grått här och där. I verkligheten tror jag att alla hattar är lite grå i tonen. Jag känner en webmaster som inte har en enda länk på sin site. Han är allergisk mot länkar och tycker att det ska vara fair play. Inga länkar! Superidealisterna är de farligaste individerna i ett samhälle. Tibetarna förespråkar balans. Lagom är bäst.
![]()
LOL!Ursprungligen postat av jerkasmarknad
Tur att han iaf får inlänkar från andra så han kan bli indexerad.... Synd att han e för snål för att länka ut
![]()
Vill man ranka på Google behöver man arbeta med SEO. Sedan handlar det om nivåer.
Att lägga in länkar på kundernas hemsidor som de inte känner till är uppenbart fel. Att agera bedrägligt mot annonsörer är fel. Att automatiskt kommentera en massa bloggar och adressböcker för länkar är också fel.
Däremot måste ju allt som är frivillig länkning vara ok. Att där det finns ett kvalitetskrav.
Hans, jag vill anmäla mitt bidrag till ditt spörtpris(sidan 31 i denna tråd).
Jag har lagt upp en enkel gratis besöksräknare som vem som helst kan använda på sin hemsida. Man behöver ej registrera sig för att få räknaren utan fyller endast i sin URL och kopierar koden som genereras.
Adressen: seoett.com/raknare/
Extra spört pris
Den första som gör ett länkbete som jag tycker är coolt eller komiskt får:
1) En mycket bra länk.
2) En bra länk.
3) En ok länk.
Till sin tävlingssida. Med mycket bra menar jag mycket bra.
För att sporra er att komma på bra idéer som jag kan lära av (eller vad man nu kallar det )
Perfekt då ska jag länka in dig under veckan. Det kommer ta ett par dagar dock eftersom jag ligger efter med länkarna. Skickar dig PM allt eftersom jag lägger till dig.
Tackar & bugar.![]()
Varför då? Det är ju jag som vill visa att det lönar sig att arbeta med länkbeten och försöka lära mig något om det. Jag tror att användbara gratistjänster som tillför ett konkret mervärde är ett bra sätt för t.ex. webbutiker som vill ha trafik och inlänkar.Ursprungligen postat av TomZ
Det kan förövrigt bli ett lyft för SEO-branschen.
Du bygger något == Mycket timmar == Mycket pengar
Och kunden får något som han har nytta av många år och som inte innebär att hans affärsförutsättningar är kontrollerade av någon annan.
Men det är klart att det är bättre att arbeta med flera metoder än bara en.
De där topplistorna verkar inte stämma så bra, är ju enligtligen bara Aftonbladhet som verkar fungera fullt ut på google, alla de andra sökorden är inte kompletta. Det kommer, men just nu är ställningen lite missvisande skulle jag tro.
Affiliate sedan 2006 Seodev.
Snacka om att den här tävlingen är spännande![]()
Nikke Lindqvist ser ut att ligga bra till även Bernt Johansson som nu har ett antal sidor med i racet. Kör hårt gubbar!
Jag bara undrar varför folk som säger att dom tar avstånd från tävlingen ändå länkar in till sin huvuddomän från externa bloggar..... lol!
Jag tycker också den här tävingen är kul. Faktiskt jättekul!
Varför är ingen av er med i "Vorgermilten?" Det är en hoaxcontest, va?
En fake-tävling? Den här är i alla fall riktig. Just nu tycker jag den här tävlingen är jätterolig!
![]()
Jag tycker också den är jättekul just nu, delad andraplats och jag har inte lagt ner nån tid på den alls och har dessutom alla min starkaste länkar kvar att boosta med lagom till december.
Frågan är när agnarna skilljs från vetet. Jag gissar på omkring 21 december =)
Jag har startat upp med fullt ös och jag har inga reservlänkar i någon bakficka men det kanske ordnar sig ändå. Jag ska kämpa för att behålla ledningen men det kan vända på en kafferast men jag har lärt mig att inte rota för mycket på tävlingssidorna när det blåser.
En skön dag för migLigger på plats 3 nu. Välförtjänt naturligtvis tycker jag...
Sen får man hoppas på att ligga kvar där med men det vet vi ju hur det är med den saken...
Min blogg: David / Ett av mina projekt
Det är för närvarande 13 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 13 gäster)