Hej,
Har hållt på med SEO optimering över 6 år nu. Har kommit börjat som frilansare nu och undrar vad är ett normalt timpris att ta som frilans SEO? Eller ska man köra projektpris?
Hej,
Har hållt på med SEO optimering över 6 år nu. Har kommit börjat som frilansare nu och undrar vad är ett normalt timpris att ta som frilans SEO? Eller ska man köra projektpris?
Finns väl inget egentlig normalpris. Men från 850/h och då uppåt beroende på din kunskapsnivå och vad det gäller är väl en måttstock. Vad var debiteringen under de åren du höll på med det som anställd?
Om man skall debitera per timme/projekt/månad beror ju helt på vad det gäller.
Hej,
Jag tror att det här är väldigt individuellt för varje frilansare. En del tycker att det är bäst att ta betalt per timme medan andra trivs bättre med betalning per projekt. Som webbskribent jobbar jag med modellen per ord och då i grupper vilket skulle kunna liknas med per projekt i ditt fall. Det har jag gjort i många års tid nu och det fungerar fint eftersom jag är väl insatt i hur mycket tid jag kommer att behöva lägga ner på varje ordgrupp (projekt).
MVH,
Rebecca
Om Rebecca: https://loyalwriter.se
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)