Är det någon skillnad mellan:
<a href="samma_adress">X1</a> <a href="samma_adress">X2</a>
respektive:
<a href="samma_adress">X1 X2</a>
Är det någon skillnad mellan:
<a href="samma_adress">X1</a> <a href="samma_adress">X2</a>
respektive:
<a href="samma_adress">X1 X2</a>
Ja.
I första exemplet är det två länkar och i det andra bara en.
![]()
Bor nu i Marbella, Spanien
Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats
Menar du om det är någon skillnad på effekt? alltså om rankingen blir bättre för att du delar upp nyckelorden på 2 länkar istället för 1?
Mycket bra fråga.
Det känns som om det vore bättre med enbart en länk just för länkvärdet men ibland visar det ju sig att upprepningar fungerar bra i sökmotorer
Om nyckelorden är sammanhängande fungerar det nog bäst att ha dem ihop.
Är nästan helt säker på att 2 länkar är bättre en 1, även om det är till samma sida.
Kanske inte lika bra som från 2 helt olika sidor men endå.
Bor nu i Marbella, Spanien
Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats
Om man varierar ankartexten så kan sajten i fråga få bättre resultat på de olika sökorden, det är jag helt övertygad om. Det lär dock inte påverka pr och trust.
Affiliate sedan 2006 Seodev.
Jag tänkte i det närmaste i samma mening. Undrade över det efter jag gjorde den här bloggpostningen:
marknad. wordpress.com/2006/11/11/ps3-sixaxis/
, som ju nästan var så. Antag att länkarna där skulle ha gått till samma sida.
Det är ju skillnad mellan Länk[X+Y] istället för Länk[X] och då blir ju frågan intressant. PR lär fördelas jämt över länkarna kan man anta (även om det inte är självklart eftersom optimeringar kan ha införts där alla utlänkar från sajten hanteras i en stor grupp?) men för nyckelorden kanske?
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)