Borde inte däckbilden på sidan "dubbdäck" vara ett dubbdäck?![]()
Borde inte däckbilden på sidan "dubbdäck" vara ett dubbdäck?![]()
Rent estetiskt kanske dubbdäck inte är lika snygga![]()
Det är ett dubbdäck! (Tror jag..)
Men jag kan ha fel. Ska byta ut den...
Jag ger mig. Ser ut som ett Michelin X-Ice, då ska det vara dubb. Säkert bara jag som ser dåligt.Lätt OT är det hur som helst...
Jippi!
IDN-domänerna funkar riktigt bra. Inget problem hittils och förstaplatsen med sajten dubbdäck.se i Google och Eniro (sökordet är självklart "dubbdäck"). Sesam, som borde hantera idn-domäner bäst, har den inte ens indexerad. Live.com är riktigt seg och där rankar sajten uselt men på Yahoo.se har jag pendlat mellan 1-10 platsen (just nu 10nde, tyvärr).
Ett bevis på att idn-domänerna funkar!
Det är alltså värt att börja lägga energi på idn nu då. Kan bli spaennande om man ska boerja soekmotoroptimera paa riktigtUrsprungligen postat av agaton
Har hittat ett litet problem med idn-domäner tror jag, site: kommandor fungerar ej så bra.
http://www.google.se/search?hl=sv&q=...S%C3%B6k&meta=
Jo, den är indexerade sen en månad tillbaka minst
http://www.google.se/search?hl=sv&q=...S%C3%B6k&meta=
Har ej märkt detta problem med vanliga domäner.
Affiliate sedan 2006 Seodev.
Ska man köra på sin idn-domän eller den vanliga? Reggade båda för ett tag sen och tänkte sätta igång på riktigt nu med sidan...
Man kan ju tappa ett par besökare som sitter på äldre browsers som inte har stöd för åäö så man bör väl köra på den vanliga av den anledningen...
Vad rekommenderar ni?
Min blogg: David / Ett av mina projekt
Just nu så kan det vara vissa som är lite griniga över IDN domäner.
Men det kommer vara en självklarhet i framtiden att man ska stava orden i domänen rätt. Just nu är vi lite efter men det kommer lösa sig..... garanterat![]()
Hur ser det ut med övriga av dina IDN-domäner?Ursprungligen postat av per_r
Har själv problem med en del medan andra funkar bra.
Hur gamla är de domänerna som strular? Jag fick inte site: att fungera på ett par nystartade domäner, men det var bara under någon veckas tid. Nu fungerar de precis som övriga domäner...Ursprungligen postat av whyld
Javisst, kan ligga något i det du säger. Kollade registreringsdatum och de domäner som fungerar nu är bland de domäner jag registrerade tidigast (antagligen har kan de även ha blivit indexerade senare - något osäker där då jag lade upp sidorna under samma vecka). Ska se vad som händer framöver.Ursprungligen postat av Peter Långfors
Någon som lyckats bekräfta en IDN-domän i Googles "Verktyg för webbansvariga"?
Har själv ännu inte lyckat bekräfta en enda IDN-domän och har då försökt bekräfta både genom att skapa en HTML-fil och lägga till en metatag (jag har testat i ca 2 veckor nu, ett antal gånger).
Testat lägga till xn-addressen istället?
Tidningar.nu - Beställ tidningar
Javisst, det är gjort. Vid registrering gick det inte att använda åäö.Ursprungligen postat av Hjalmar
Så sidorna är tillagda med xn-addressen, men sedan går det inte att bekräfta dem för att kunna få den detaljerade statistiken.
Varför använder du inte åäö även i namnen på HTML-filerna när du ändå har det i domännamnet?Ursprungligen postat av agaton
Får någon Google Analytics att fungera på en idn-domän? Jag lyckas inte![]()
I Google Analytics ska du lägga till xn-addressen (använd alltså inte åäö när du lägger till en IDN-adress). Fungerar för mig.Ursprungligen postat av Håkan Gustavsson
Okej. Har gjort så. Kanske ska jag bara ha lite mer tålamod så kanske det hoppar igång. Tack.
Ja, vad jag minns så tog det länge tid för statistiken att synas. Och generell så har jag den senaste tiden även upplevt fördröjningar i Google Analytics när jag lagt till nya domäner oavsett om det är IDN eller vanliga adresser.Ursprungligen postat av Håkan Gustavsson
Jag har gett upp det hoppet. Löste det genom att länka till server-adressen istället.
Analytics och idn funkar utmärkt. Man måste bara ange punycoden...
Affiliate sedan 2006 Seodev.
Har märkt att mina IDN-domäner får olika PR på xn-adressen och åäö-adressen.
Jag märkte precis samma
xn--lnakuten-9za . se har fått PR4 men lånakuten . se
har PR0?
Vafför blire på de vise?![]()
För att xn--lnakuten-9za.se har 200 inlänkar och lånakuten.se har 0 ?Ursprungligen postat av Lånakuten
Det går ju inte att lägga upp en länk till lånakuten . se med ett å såvitt jag vet?
modrewrite 301 kanske gör susen?
Jag vet inte riktigt hur det fungerar men mod 301 från vilken domän till vilken?
Finns ju ingen fysiskt existerande domän som heter lånakuten .se, den heter ju xn--lnakuten-9za.se i webhotellet, så hur tusan redirectar jag då?
Pls help...
Vill någon hjälpa mig att fixa till den här domänen så den fungerar som den ska och kan skjutsa upp den en bit så betalar jag gärna en slant.
Har själv inte många sekunder över till sajten just nu, med en 5-månaders baby hemma.
Gör en fil som heter .htaccess och skriv den här raden i filen:
[I]Redirect 301 / www. lånakuten.se/
Lägg sedan filen i rooten (längst ner där du lägger index.html och de andra filerna för hemsidan)
Det bör fungera och gör det inte det så är det bara att ta bort .htaccess-filen igen.
Sen förstår jag inte vad du menar med att det inte går att länka?
<a href="http://www.lånakuten.se/">Lånakuten</a>
eller?
Senast redigerat av Urban G den 2008-08-08 klockan 21:47.
Tack för hjälpen, jag ska testa det!
Jag har provat att i några länkkataloger försöka lägga in länken som "lånakuten . se" men då blir det alltid felmeddelande att länken är felaktig och då går den inte att lägga in.
Har även testat att lägga in länken med "å" i blogg men då blir adressen www. l%n%kuten.se och klickar man på den så kommer man till en error-sida.
Därav har det mest bara blivit xn--lnakuten-9za . se
Ska prova det du beskrev
Senast redigerat av Urban G den 2008-08-08 klockan 21:47.
Det är för närvarande 2 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 2 gäster)