Hej.
Skicka ett PM så ska jag se om jag kan hjälpa dig.
Hej.
Skicka ett PM så ska jag se om jag kan hjälpa dig.
CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt
Åh, vad bra! Har funderat över det där till och från i en vecka, och så tittar jag in här - problemet löst på två minuter. Tack! Ett problem kvarstår: Rubrikstorleken. Det enda stället jag hittar h2 i CSS ser ut så här:
#templatearchives h2 {
font-size: 1.8em;
font-weight: bold;
}
Men det har väl ingenting med rubrikerna att göra?
Senast redigerat av Klara den 2012-04-21 klockan 00:11.
Vill bara tillägga att även om jag bara ändrar det till:
#templatearchives h1.entry-title {
font-size: 1.8em;
font-weight: bold;
}
blir det ingen skillnad. Eller har jag helt missuppfattat? Det ser ut som vanligt på huvudsidan, men klickar jag på inläggen blir rubriken knasig. Finns det någon vänlig själ som kan guida mig?
Om du vill sätta stilregler för alla h2 så skriver du:
Beroende på vad det finns för div-taggar eller andra element som rubrikerna ligger i så kan man sätta något framför h2 som du gjorde i ditt exempel. Leta efter id-taggar.HTML-kod:h2{ font-size:16px; }
Du kan skicka ett PM om det inte löser sig för dig.
En sådan fin beskrivning om wordpress
Senast redigerat av Tobias Nyholm den 2013-04-12 klockan 10:55. Anledning: Regel 1
Grymt!
Tack bra beskrivning! Något som verkar svårt, blev plötsligt genomförbart!
En följdfråga:
Jag har flertalet statiska sidor där jag utifrån guiden har kunna få till h1or etc. Men på min nyhetssida/bloggsida, så har jag sammanfattning av de senaste inläggen, där varje inläggsrubrik är en h1. Vad är bästa sätt att hantera det på? Göra div:ar av alla rubriker?
Kolla mitt inlägg, under rubriken SEO så står svaret på din fråga.
Anders
Anders Enterprise
Det är fortfarande aktuellt. Wordpress har gjort ett par uppdateringar på deras Twenty Fourteen vilket har gjort att det blivit mer svårläst. Så om du vill börja titta lite hur man gör teman så föreslår jag att du kikar på Twenty Ten.
I övrigt kan jag meddela att Wordpress har valt att gå en väg som inte gynnar utvecklare. Man ignorerar helt best practices och gör som man alltid har gjort. Så om du vill lära dig programmering så avråder jag dig från att kolla på Wordpress. (Med det sagt så är Wordpress fortfarande överlägset bästa bloggplattformen)
Börja kika på Laravel ramverket eller alternativt Symfony2 (lite svårare att komma igång med) om du vill lära dig rätt från början.
Anders
Anders Enterprise
Anders
Anders Enterprise
thanks for sharing, I will use it
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)