Ursprungligen postat av
Dawey
Okej, jag missförstod dig.
Hmm... Det är nog så att många av oss som sysslar med SEO håller ett mycket högt produktionstempo. Så är det med all form av marknadsföring. Om man alltid skall hålla på längd och kvalitet i det man skriver gör man nog det främst på egna sidor. Det är näst intill omöjligt att skriva ett par artiklar varje dag på 1000 ord. Och skillnaden i kvalitet på en enda länk spelar nog inte så stor roll i förhållande till helheten. Nyckelordspositionering handlar ofta snarare om ren länkjakt än om content writing (och hur många "länkjagare" skriver egentligen bra, eller ens hyfsat? Se bara hur kortfattat och torftigt skrivet innehållet på en del större SEO-sajter är. Men dom rankar bra eller hyfsat bra lik förbannat).
Men det är en intressant fråga och något man skulle kunna diskutera vidare. Jag tror faktiskt att det finns olika åsikter här eftersom det är en detaljfråga och att det finns så många aspekter att ta hänsyn till. Själva textens kvalitet handlar ju om både kvalitet, längd, relevans och hur pass unikt innehållet är. Det är ju också många olika aspekter som avgör din sidas relevans i förhållande till särskilda ämnen och nyckelord. Själv finner jag det tämligen meningslöst att försöka ge ett klart ja- eller nej-svar på den här frågan och avstår helst, främst eftersom jag själv försöker fokusera mer på helhetsbilden, den överordnade länkprofilen och inte lika mycket på enskilda länkar.