Hej!
Har hjälpt en förening med en webbsida. Syftet med sajten är att visa vilka som är medlemmar i föreningen och hänvisa vidare till dem.
Sajten har inte många sidor, varav en blir en "tung" länksida. Sedan mars 2012 har jag försökt få Google att indexera sajten, men utan lycka...
1) Kan det har att göra med alla länkar, att Google ser sajten som en katalog? Isf, hur kan man komma runt detta? Om jag struntar i att länka till medlemmarna förlorar ju sajten sin funktion egentligen.
2) Eller kan det vara problem med någon av de plug ins jag använt, dvs en karta från Google maps samt längst ned en sökfunktion från Google (som inte fungerar då sajten först måste indexeras av Google.
Jag har använt Google Web Master Tool, men utan resultat.
1) Jag har skickat webbplatskartor (8 st).
2) Hos "Genomsökningsfel" finns ingen information.
3) Indexeringsstatus är lika med noll.
4) Google har inte upptäckt några skadliga program...
Fakta om sajten: Det är alltså en sida för tapetserarmästare i Stockholm (möbeltapetserare, gardinmakare osv). Sajten har bara en startsida som beskriver vilka yrken föreningen representerar samt hur man blir medlem, en fördjupande sida som berättar mer om de olika yrkena, en kontaktsida samt – det viktigaste – en sida som samlar alla medlemmar i prydlig lista med kontaktuppgifter och länk till deras webbsidor. Det är ca 50-60 medlemmar, nästan alla har webbsidor...
Vore så tacksam för svar från någon klok SEO-människa!
Vänlig hälsning
Sophie