Hej!
Jag har idag 4 st sajter där jag säljer egna produkter (MP3-filer).
Jag har en växande maillista, framgångsrik video på youtube och i snitt runt 300 unika besökare per dag.
Mina sajter är 3st produkt/säljsidor och en blog/info sida, automatiska mailutskick med aweber och automatisk leverans av nerladdningslänkar med Linklok paypal.
Jag har fått upp ögonen för wordpress ordentligt när jag började gå in på SEO pga dom fantastiska SEO widgets som finns, och nu är det dax att samla ihop allting på en ny websida. Produkterna jag har är alla inom samma tema (meditation/avslappning, välmående) och använder samma grund. Därför skär det sig inte att ha alla produkterna på en och samma sajt.
Jag är ute efter att på min nya sajt, samla ihop allting och göra det enklare för mig och kunderna. Som grund hade jag tänkt ha wordpress för att bygga detta med widgets etc och vill ha följande element sammansvettsade:
- Webshop (digitala produkter)
- kundregistrering/inloggning för nerladdning av köpta produkter
- blog/nyheter
- artiklar (seo optimerade givetvis)
- diverse information, FAQ etc.
Maildatabasen jag har idag är aweber och ska integreras med detta.
Jag har tittat på lösningar liknande Wishlist member (wishlist har en inbyggd funktion för implementering av idev affiliate, vilket jag idag använder för mitt eget affiliate program) och olika webshoppar som widgets etc och undrar om någon här har någon trial and error erfarenhet av något liknande och kan ge mig några hjälpande tips/riktlinjer och saker att tänka på innan jag kör igång.
Alla tips uppskattas, helst med konkreta förslag till lösningar etc om vad som funkat för er. Jag är inte så hemma på att koda html etc. Det är därför jag letar system liknande wordpress som man bygger ut med widgets/moduler etc. Jag behöver inte tillägga att jag vill göra allt så enkelt som möjligt att uppdatera med nya produkter, blog-inlägg etc.
Mvh
Marcus