Kan det vara något dåligt att registrera sig i för många kataloger? Försökte söka på forumet då jag antog det varit uppe tidigare, kunde dock inte hitta något. Eller är det bara ju mer kataloger man är med i ju bättre?
Kan det vara något dåligt att registrera sig i för många kataloger? Försökte söka på forumet då jag antog det varit uppe tidigare, kunde dock inte hitta något. Eller är det bara ju mer kataloger man är med i ju bättre?
Det kan på kort sikt vara dåligt att få för många inlänkar med samma ankartext på kort tid.
På lång sikt kommer det dock inte att vara någon fara.
[Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
Om man använder programmet Allsubmitter för att automatiskt lägga till sig till en större mängd kataloger, det är heller inga problem? Låt oss säga att det blir ca 1000 st på en kort stund.
Tror inte det gör nån skada. För om du lägger till 1000 länkar idag. Alla är ju inte godkända imorgon och alla godkänner inte samtidigt så du får ju nya länkar lite då och då under tiden som katalog ägarna godkänner din länk.
Allt beror på vad man vill åstadkomma. Ranking på kort sikt eller lång sikt.
På kort sikt kan du skicka in massor av länkar, till höger och vänster, upp och ned. Du kommer ranka extremt bra under 30 - 45 dagar. Därefter lär du skickas långt ned i dyn, om man säger så.
För beständig ranking är ett "naturligt" sätt att bygga länkar på det mest ultimata. dvs, inte alla länkar på en gång. ibland ett gäng länkar under en dag, sedan någon dag utan att det kommer in länkar. Länkar från många olika ställen (bloggar, bookmarks, kataloger etc.). Den totala mixen är det som får en beständig ranking, så som jag ser det.
/Patrik Berggren
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)