Jag har själv funderat en hel del gällande hur rätt, fel eller liknande det är med just trafiken från varje sökord man testar med just sökordshjälpmedel från google.
Visst jag vet att det finns flera aspekter, orsaker osv som man måste ta hänsyn till. Jag har analyserat, granskat olika branscher samt kontrollerat ett par domännamn som ligger topplacerade på flera sökord. Både helt allmänna med flera hundra tusen sökningar på de allmänna sökorden. Även sökfraser som man kan tycka vore bättre klickfrekvens på.
Men helt enkelt så har jag kommit fram till statistik som är undermåligt den som ska visa från ex flera domännamn som har placering nr 1 på allmänt sökord som enligt google är 400.000sökningar på, de finns även med på sökordsfraser som genererar mellan 2000 - 14.000besökare.
Domänsidorna har ändå trots statistiken ovan inte mer än ett par hundra besök eller kanske 1000besökare i månaden. Då kan man undra om det är riktigt med dessa uppgifter eller inte?!
Jag har även tittat på helheten, hur domännamnen har skrivit meta description, hur själva texten är gjord osv...
Är tacksam för alla svar, diskussioner och liknande....
Hoppas ni hänger med på vad jag menar?!
Hälsningar
Björna