Resultat 1 till 4 av 4

FRAMES versus SITEMAP

  1. #1
    Redheads avatar
    Redhead Redhead är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    5
    Undrar ifall följande scenario är acceptabelt från en SEO viewpoint:

    En site är gjord i frames så när man surfar runt ändras inte URL'en. (dåligt)
    På något sätt har programmeraren lyckats ge en ordentlig URL till varje enskild sida som kan ses från Admin's log in. Detta innebär att jag KAN skicka en länk till en sida i sajten som tex: http://www.exempel.com/barasomexempel.html och med den länken komma till rätt sida på sajten. Bara en admin kan se dessa URL'er dock.

    För att förbättra den här situationen med frames, räcker det att man skapar en SITEMAP med de individuella URL'arn som skapats för Admin?

    Så det finns en sida på sajten där alla utskrivna länkar finns. Förstår ni vad jag menar?

  2. #2
    Redheads avatar
    Redhead Redhead är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    5
    ingen som vet?

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det är ungefär på det sättet som du beskriver som man gjorde för att indexera hela webbplatser med frames på den tiden frames användes i stor skala.
    Så det fungerar.
    Det kommer ge effekten att de enskilda sidorna indexeras (om de inte redan är det) utan ramen. Så fråga är hur väl de sidorna är gjorda. Ex. finns unika titlar, description och om de kommer upp efter en sökning – Hur hittar en besökare till de andra sidorna från den enskilda sidan?
    För har man kvar frames behöver varje enskilda sida fungerar både ihop med framsetet och enskilt.
    Fast du bör ju inte skapa sitemapen i ett frameset.

    Men de individuella urlerna får du fram utan admin. Bara att högerklicka på sidan och välja Denna ram/Egenskaper/etc beroende på vilken webbläsare du har.

  4. #4
    Redheads avatar
    Redhead Redhead är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    5
    Tackar, tackar! Mycket uppskattat att du tog dej tiden att ge mej ett så bra svar!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Facebook: Like versus share
    Av Jim Westergren i forum Sociala medier
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-02-16, 01:59
  2. både sitemap.xml OCH sitemap.html?
    Av Ekorren i forum Google
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 23:54
  3. Frames
    Av Kaliningradcity i forum Optimering
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 15:28
  4. Sitemap och Google sitemap.
    Av magnusd i forum Domänen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 20:58
  5. no frames
    Av Artamus i forum Optimering
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 18:01