Hej!
Jag har ett domän, cirka 2-3 månader gammal, sidan har funnits 1-2 månader online.
Jag har ett sökord jag har försökt optimera sidan för, den har 607m resultat på Google EN. I fredags så fanns jag på S.15 #2. Två-tre timmar senare fanns jag på s.14 #2, en timme senare, s.14 #4. Kanske två timmar senare fanns jag på s.13 #4, det kanske var vid 17:00 tiden.
Men på kvällen (22:00) eller om det var lördag morgon så hittar jag inte min sida på Google på det sökordet, har bläddrat bak en 45+ sidor.
Det var för www.domän.se, men på s.28 #6 så hittar jag en undersida som jag också har optimera för det sökordet www.domän.se/sok-ord och den sidan hittade jag inte på Google förut på det sökordet.
Så det verkar som www.domän.se har försvunnit, och istället så har www.domän/sök-ord kommit upp, fast på en lägre placering.
Någon som har en förklaring, hur kunde jag klättra på några timmar, för att sedan försvinna helt, men få upp en annan sida.
Sedan, då undrar jag. Vilken av sidorna bör jag försöka fixa placeringen på, www.domän.se eller www.domän.se/sök-ord?
Sedan undrar jag, vad gillar sökmoterana bäst:
domän.se - sökord
eller
Sökord - domän.se