Ursprungligen postat av
per_r
Här kommer lite feedback.
- Links max description kan inte ställas högre än 255.
Det kunde inte ställas över huvvudtaget, nu är det dock möjligt.
Ursprungligen postat av
per_r
- "No subcategories were found in this category.", känns lite överflödig.
- Mod_rewrite funkar inte på loopia av okänd anledning, har unix kontot tror jag.
funkar utmärkt på hostgator.. ska försöka fixa det i framtiden
Ursprungligen postat av
per_r
- Captcha extensionen funkar sådär, bilden är förliten och texten hamnar utanför.
1. Avinstallera den
2. Ladda ner den ny captchan(samma namn&url)
3. Installera den
4. Sen kan du pilla lite i captcha.php som följer med extensionen..
Ursprungligen postat av
per_r
- Admin för ie6. Bättre att bygga mot användaren istället för mot standarder.
Ska funka hyffsat med IE7
Ursprungligen postat av
per_r
Nya funktioner, förslag:
- Antal klick
- Populära länkar, nya länkar
- Reciprocal URL, krav och inte krav funktion.
Vanligtvis så kan de flesta funktioner fixas via extensions. Får se om jag har tid över så jag kan skriva några nya. Annars så är poängen med extensions att tredje parter ska kunna lägga till funktioner i skriptet och dela det med andra oberoende av kärnkoden.
*More readable html files in the default theme(hopefully)
*New option: Paypal account. You can now set two Paypal accounts(one for paid links and one for sponsor links) that differs from your admin email.
*Fixing a few sponsor-field bugs. You can now see edit/delete/move links for sponsored links in the admin panel.
*A few IE related bugs have been fixed
*Fixed an old variable overwriting bug in links.php
*Fixed abillity to change maximum and minimum link descriptions in Admin -> Options
*Fixed reciprocal error that occured when you submitted regular links while reciprocal links was disabled.
*Fixing a language bug in admin_information.php
*A css class for sponsored links
*New feature: Template hooks.. with template hooks, a third party theme will avoid conflicts with extensions, as long as the extensions use them.
Kod:
<?
define("OPENLD_ROOT", "./");
require OPENLD_ROOT. 'header.php';
$db->query('INSERT INTO '. $db->prefix. 'settings (title, value) VALUES ("paid_account_option", "' .$settings['email']. '")') or error('', __FILE__, __LINE__, $db->error());
$db->query('INSERT INTO '. $db->prefix. 'settings (title, value) VALUES ("sponsor_account_option", "' .$settings['email']. '")') or error('', __FILE__, __LINE__, $db->error());
generate_settings_cache();
?>
3. Save the file and upload it to your script folder
4. Run it once, not more.. It will display a blank white page if it succeeds, otherwise, it will display errors.