Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 60 av 105

Tinas (pontings) Länkkataloger

  1. #31
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  2. #32
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Kulturkatalog

    Alternativt bloggkatalog. Såna är alltid trevliga, inte minst M J Barczyks bloggkatalogen.info...

  3. #33
    jmns avatar
    jmn jmn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    157
    Citat Ursprungligen postat av ponting
    HEJ!
    Behöver Ide` Ska göra om,madmania.dk, ni behöver inte påpeka om vad som ligger där nu...Har en licens till,linkmana.dk ,vad Efterfrågas, bloggkatalog? Yrkes?? Vanliga har jag så det räcker. Vinnande ide får en valfri länk på nån av mina bästa kataloger,välj själv,index sidan.
    Titta... du har just utlyst en idékampanj med bra länk som första pris.
    Ska jag skriva om den på min idékampanj-sajt?

    Fast nu är vi så off-topic att definitivt behövs en egen tråd för alla idéer och förslag.

  4. #34
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  5. #35
    jmns avatar
    jmn jmn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    157
    Okej, nu ligger det på egen tråd, så jag har lagt upp här att du kör en liten idékampanj. Få se om det kommer nån idérik som även orkar registrera sig.
    Annars ska du få lite förslag av mig när jag får nån stund över här igen.

  6. #36
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Ponting, tjänar du något på dina kataloger? Riktigt imponerande att sköta så många kataloger so du gör. Och hela tiden kommer det fler...

    Kom på en till idé till nya katalogen: receptkatalogen. En katalog där alla recept kan listas helt enkelt .. Vet inte riktigt hur det skulle funka. Antingen får man lägga dit alla recept för sig (med unik titel med namnet på rätten) eller så får det vara en katalog över receptsidor.

  7. #37
    jmns avatar
    jmn jmn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    157
    Katalog-idéer, vad du kan länka till:

    • Sidor med tävlingar/annonser som belönar kunskap och/eller arbete. Nätet är fullt med sajter om arbetsfria inkomster och vinster som inte kräver nån skicklighet... Men alla på nätet är väl inte dumma och lata?? Inte hela tiden i alla fall...
    • "Låna" katalogstilen jag utforskar på cyborgmoln .se; den tar sökord som är mångtydiga och alltså tillhör flera "informationsmängder" (Cyborgmoln som jag föredrar kalla det). Exempel: idé - som används både allt från knypplingstips till reklambyråer och trädgårdsodling. Alla tycks använda ordet idé eftersom det har positiv värdeladdning. Och SERPen blir en enda gegga. Finns gott om sådana ord.
    • Länkar till resurser för mormödrar/farmödrar.
    • Ta något ämne du avskyr. Gör sedan en katalog som länkar till raka motsatsen, eller till alternativ som du anser mer acceptabla än det du inte vill befatta dig med.
    • Sidor om starta-eget/entreprenörer/kreativitet/idéer. Brukar sällan finnas en bra och självklar kategori för sånt i kataloger mm. Oftast ett elände att sätta idekampanjer. se i rätt "fack" på kataloger mm.

  8. #38
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  9. #39
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  10. #40
    jakes avatar
    jake jake är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    75
    Citat Ursprungligen postat av ponting
    HEJ!
    Behöver Ide` Ska göra om,madmania.dk, ni behöver inte påpeka om vad som ligger där nu...Har en licens till,linkmana.dk ,vad Efterfrågas, bloggkatalog? Yrkes?? Vanliga har jag så det räcker. Vinnande ide får en valfri länk på nån av mina bästa kataloger,välj själv,index sidan.

    Med det domännamnet föreslår jag att du listar "galna saker" ex galna politiska beslut, tidningsartiklar, tokiga lagar etc.

    lycka till.

  11. #41
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av jake
    Med det domännamnet föreslår jag att du listar "galna saker" ex galna politiska beslut, tidningsartiklar, tokiga lagar etc.

    lycka till.
    Ett smart förslag Underligt hur vi alla andra missade det mest uppenbara

  12. #42
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  13. #43
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Tina, jag får ursäkta om du blev förbannad. Det var inte meningen och jag är glad för ditt bidrag med katalogerna.

    Se mitt PM.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  14. #44
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Tina, jag får ursäkta om du blev förbannad. Det var inte meningen och jag är glad för ditt bidrag med katalogerna.

    Se mitt PM.
    Tinas kataloger är knappast problemet på din lista. Hon lägger in sajter som hon tycker är seriösa och därmed uppfyller den ju kraven. Jag tycker inte en enda av hennes kataloger ska tas bort.

    Däremot finns ju flera kataloger i listan som används enbart för egna kunder eller för att driva Adsense. Dessa bör istället tas bort. Bland dessa finns bl.a. Surfguiden som ju förövrigt via Eastpoint är associerad med Mediaanalys.

    Och förövrigt vad då får klagomål? Har någon klagomål får de väl skriva i tråden precis som alla andra. Jag tycker det verkar väldigt skumt att någon inte gör det och står för sina åsikter.

  15. #45
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Tina, stanna kvar för allt ivärlden! Någon uttryckte sig uppenbarligen lite klumpigt - strunt i det. Det var säkert inte så negativt menat som det kanske lät.

    /Malin - som också tänder till på dumma kommentarer ibland, fast det sen ofta visar sig vara missförstånd.

  16. #46
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    Tina - Det ar inget att reta upp sig på om någon tycker si eller så om dina kataloger, kanske personen ar bara avundsjuk eller allt ar ett missförstånd.
    Du, liksom många andra tillför mycket till oss andra har på Forumet.

    // Lennart

  17. #47
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Ok, för att återställa skadan med min dumma kommentar har jag nu lagt in en länk till alla Tinas kataloger (och även andras) härifrån:

    http://www.jw-webbdesign.se/kataloger.html (PR4)

    På så sätt blir de ännu bättre och detta gynnar alla kataloger och SEOs i branschen som använder kataloger.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  18. #48
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Inläggen angående Surfguiden.se flyttad hit:
    http://www.seo-forum.se/olika-katalo...iden-se-2.html
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  19. #49
    John Ivarssons avatar
    John Ivarsson John Ivarsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    147
    Jag måste nog hoppa in i tråden och påpeka att jag tycker det kan bli lite väl mycket med 46st olika kataloger som kontrolleras av en person. Jag tycker det är bra jobbat av dig ponting, Men frågan är hur mycket egen reklam en och samma person ska få?

    Meningen med detta forum är väl inte att alla ska komma och lista alla sina webbsidor? Tror det blir ganska omständigt och kanske inte så givande.

    Jag förstår hur du reagerar ponting men samtidigt måste jag nog påpeka att den officiella listan inte bör fyllas med en och samma persons kataloger. Säg att varje medlem bara får delge 2st till denna lista?! Eller bör några mer specifika krav ställas?
    Hursomhelst din lista i denna forumstråd har jag inget emot att den finns, det är bara trevligt. Men den officiella listan bör nog få vissa restrektioner. Eller har jag fel?

  20. #50
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Listan är ju till för länkkataloger som uppfyller vissa särskilda kriterier. De angivna kriterierna uppfyller de. Ett underförstått annat kriterium är ju att forummedlemmarna faktiskt ska ha nytta av listan.

    Säg att man skulle lista hälftens av hennes kataloger. Får vi då ut en större nytta av listan? Knappast.

    Och jag tror inte alls du ska räkna med att forumsidan har någon särskild länkkraft där Tina tar en större andel. I vilket fall som helst lär den länkkraften vara försvinnande liten. Och även om det är fallet är väl listan inte till för att göra reklam för länkkataloger utan snarare för dem som använder länkkataloger?

    Snarare skulle man plocka bort de länkkataloger som i princip är slutna. Surfguiden försvann vilket var bra, särskild genom den indirekta associationen till Medianalys, men det finns ett par till.

    Sedan att de är många... Vi får alla respektera att vi har olika personligheter och bakgrund. Det finns förbättringar att göra på en del av Tinas kataloger. Men vi som har nytta av dem kan ju hjälpa till med det när vi kan. Jag ska själv lägga en dag när vi är klara med tävlingssidan och hjälpa till med en del förbättringar.

    Den stora poängen är att hon faktiskt lägger till de sidor som hon tycker är bra. Därmed har läsarna av tråden nytta av de finns med.

    Intressant ide
    Men konceptet med en begränsad lista över länkkataloger som forumedlemmarna har är intressant. Där skulle man kanske inte sätta några särskilda krav alls?

    Var och en kan visa upp sina två primära länkkataloger och vi kan efter förmåga, vilja och motivering hjälpa varandra genom dem.

    Jag har ju givit massor av forummedlemmar PR2 - PR5 länkar och fått länkkraft tillbaka. Det gynnar alla och så länge man gör en seriös bedömning av sidan man länkar till är det heller inget fel med det. Det kan man ju bygga vidare på i forumet lite mer systematisk för de som har länkkataloger som det kan ske igenom.

  21. #51
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  22. #52
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Du kan få mitt Jots konto. Testade det en gång men det blir inte av att använda det till något vettigt. Skickar över det via PM.

  23. #53
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  24. #54
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av ponting
    Tack Love YA synd du inte bor i åre,då skulle jag bjudit på snöskoter/hundspan/ridtur/helkväll på dipan!.........m.m.Så mycket är det värt!
    Np, som sagt. Flera tillsammans blir alltid starkare.

    Provade den bara för att se om det var något att lägga till add-grunka till på artiklarna. Men tror mer på Digga och Vigillar eller Sovrat.

  25. #55
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Ponting, jag tror du kvalificerar dig som bland de större även utanför sverige. Om man tar bort "kärring" som jag tycker är lite missvisande då man ser på ditt foto...

  26. #56
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  27. #57
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  28. #58
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Imponerad av ditt arbete.
    Ta bort frågeteckena efter Länkdrottningen. Du är det, i ordets positiva bemärkelse.
    Senast redigerat av Urban G den 2007-03-22 klockan 17:32.

  29. #59
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Poetisk är hon också, katalogmadamen:

    "En länk så liten
    Så liten och obetytlig
    -ingen bryr sig
    -ingen besöker den

    Så ledsen är länken
    Ett litet besök skulle göra den glad
    - ingen vill länka
    - Ingen inlänk!

    Lägg din länk här!
    Så blir han så glad
    -nån besöker
    - Google blir så glad!"

    (från en av katalogerna)

  30. #60
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Tips bra script för länkkataloger
    Av Obbe i forum Kataloger
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 22:44