Resultat 1 till 2 av 2

100 pos ras i SERP men ingen manuell åtgärd i Search Console

  1. #1
    carerrras avatar
    carerrra carerrra är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    sep 2020
    Inlägg
    1
    Hej! Jag har jobbat med SEO i ca 2 år men detta är ett nytt problem som jag inte finner svar på hos Google eller någon annanstans. Jag jobbar på ett större företag och kommer därför inte att använda det faktiska sökorden i mitt exempel nedan. Jag rankade pos 15-30 på ett sökord, låt säga "glasspinnar" och ca pos 10 på sökordet "glasspinne". Alltså plural och singular. Båda dessa sökord pekade mot samma landningssida. För ca 10 dagar sedan "straffades" jag för något och "glasspinnar" tappade 90 placeringar och ligger på 100+ nu. För ett par dagar sedan nådde jag däremot pos 1 på sökordet "glasspinne". Det ska sägas att jag inte har sökordet "glasspinnar" i mer än 1 titel, jag har inte använt keyword stuffing eller liknande så jag kan verkligen inte begripa varför jag tappat till 100+ på det sökordet helt plötsligt. Enligt Search Console finns ingen manuell åtgärd mot sidan. (På Bing ligger jag kvar på sida 2 i SERP) så det är endast på Google jag tappat. Någon teori? Bästa hälsningar / Andreas

  2. #2
    Alexander Sandviks avatar
    Alexander Sandvik Alexander Sandvik är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2018
    Inlägg
    21
    Tjena Andreas!

    Låter märkligt!

    Blir alldeles för svårt att hjälpa till att felsöka utan att kunna studera det verkliga caset!

    Skicka ett pm till mig så kan jag se om jag kan vara till någon hjälp!

    Vänliga hälsningar,
    Alexander

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2019-07-31, 08:01
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2019-01-19, 22:14
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-08-21, 20:47
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-10-01, 07:21
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-02-19, 11:50