Någon som vet om man kan betala Adwords med sina pengar från adsense
Någon som vet om man kan betala Adwords med sina pengar från adsense
Nej det kan du inte göra i nuläget. Frågade Adsense för ett drygt halvår sedan om detta.
Det har jag inte ens tänkt på. Fan vad genialt det skulle vara.
Johan Wolf <- Du vet att du vill.
Övergången till Google-konto ska leda till att deras tjänster ska bli bättre implementerade och sammanfogade så det kan bli verklighet inom en snar framtid.
Köp länkar - Säljer permanenta länkar
Gäller det specifikt att köpa Adwords för Adsense-pengar? Jag spekulerar att kanske enskilda länders lagstiftning kan ställa till med problem?Ursprungligen postat av FredrikMH
Det måste ju vara det som hindrar dem, de skulle ju säkert tjäna grova stålar på det annars. Säkerligen många som skulle återinvestera en bra mkt större del om det var enklare än nu. Deras fasoner med att ta betalt flera ggr / månad irriterar mig något gruvligt.Ursprungligen postat av hans99
Tidningar.nu - Beställ tidningar
Lagstiftningen är nog inget specifikt problem. Administrativt kan det vålla en del problem. Eftersom AdSenseintäkter och AdWordsutgifter skall bokföras och redovisas separat, så är en överföring av pengar mellan konton inte helt enkel.
Annonsera du via AdWords skall du lägga på momsen på det beloppet du köper AdWords för i redovisningen till Skattemyndigheten och då betala den själv.
Att kombinera ihop detta med AdSenseintäkter och före över pengar mellan dessa konton kan nog ställa till med en del problem. Problem som måste lösas av någon.
det är sant! men dom borde ha ett system där tex pengarna inte är riktiga pengar utan ett rent byte av poäng eller nått!
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)