Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 39 av 39

En ny farlig och tråkig Forums trend, Länk-inlägg.

  1. #31
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    Detta är fullständigt absurt.

    Jag startade den tråd i informations syfte efter olika debatter på forum I USA.

    Jag och Agaton fick våra respetive “rykte†ner draget för detta av någon okänd/anonym.

    Tyvärr, vart personen tagen på bar gärning. Den 16 september klocka 02:56 när “ner draget av rykte†gjordes var endast jag och EN medlem inne på Forumet.

    Jag tycker som Agaton –

    Hehe, håller helt klart med Hjalmar. Men nu när jag rannsakat mig själv fattar jag inte varför någon drog ned mitt rykte för min post här ovan.

    Men inte surar jag för det , jag är tillräckligt mogen (trots ålder) för att inse att man inte drar ned någons rykte utan anledning. Jag var kanske inte tillräckligt "kom tillbaka"..

    + Barnsligt och tramsigt.


    I övrigt har diskutionen varit mycket bra och givande för Forumet, och jag håller med Hjalmar, Urban, whyld, agaton, m.fl. att vi alla och moderatorer tillsammans måste vara uppmärksamma po länk-inlägg, länkar till sina bloggar m.m. och sträva efter att bra information, nyttiga listor, nya ideer och teknik. ect, ect, skall vara i Forumet och tillgänglig for alla.

    //Lennart

  2. #32
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Här kan man inte vara på semester en vecka utan att diskussionerna ta fart.

    Själv tycker jag att det är bra att detta diskuteras. Jag skulle gärna se att alla rykten, såväl plus som minus visades öppet för alla. Om det är ett öppet demokratiskt forum så kan det väl vara det fullt ut? Om man ger negativt eller positivt rykte så tycker jag att man ska kunna stå för sin åsikt!

    Håller även med föregående talare som tycker att vi moderatorer ska ta hårdare tag och moderera länkinlägg där länkarna inte ger ett mervärde. Dock tycker jag inte att det är självklart att ett inlägg med en länk till en mer uttömmande beskrivning av det som diskuteras är automatiskt fel, även om den som postar inlägget är samma person som den som skrivit den mer uttömmande diskussionen på sin egen blogg eller liknande.

    Men visst, för mig personligen spelar det ingen större roll om vi skulle slopa alla länkar i inlägg helt och hållet. Men det skulle kännas som att ge upp mot länkspammarna...

  3. #33
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av Bernt Johansson
    Om det är ett öppet demokratiskt forum så kan det väl vara det fullt ut? Om man ger negativt eller positivt rykte så tycker jag att man ska kunna stå för sin åsikt!
    i en demokrati är iofs rösterna alltid annonyma, av just den orsaken att man inte ska backa att rösta det man tror på av rädsla för represalier.

  4. #34
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Citat Ursprungligen postat av Björn
    i en demokrati är iofs rösterna alltid annonyma, av just den orsaken att man inte ska backa att rösta det man tror på av rädsla för represalier.
    Så rätt, så rätt.

    Antar att jag inte vill ha en äkta demokrati alltså.

    Men vad tycker ni andra? Vore det helt fel ifall man visade öppet för alla hur "rösterna" läggs?

  5. #35
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Ja, jag ogillar det. Jag skulle t ex aldrig tänka mig ge negativt rykte om det ska visas. Det är en sak att berätta för den som får det, en helt annan om det är publikt.

    Jag känner heller inget behov av att få veta vem som gett mig negativt. Positivt känns bättre däremot.

    Är väl snarare en ide att ta bort rykte helt eller åtminstone negativt rykte.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  6. #36
    Waldos avatar
    Waldo Waldo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    226
    Svår fråga, nu har jag aldrig gett någon negativt rykte (tror jag) så jag vet inte riktigt hur det funkar men jag antar att man skriver en kommentar på samma sätt som när man ger positivt? I så fall känns den feedbacken viktigare än vem som gav det.

    Positiva rykten hade varit intressant att se vem som gav och varför, det är ju lätt att man missar en del information här men om någon gett positivt rykte är det ju förmodligen värt en extra titt. Hade varit bra om det på tråden syntes hur många rykten som tilldelats i den, då vore det lättare att välja vilka trådar som är läsvärda, särskilt för nytillkomna medlemmar.

  7. #37
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Citat Ursprungligen postat av Bernt Johansson
    Jag skulle gärna se att alla rykten, såväl plus som minus visades öppet för alla. Om det är ett öppet demokratiskt forum så kan det väl vara det fullt ut? Om man ger negativt eller positivt rykte så tycker jag att man ska kunna stå för sin åsikt!
    Intressant idé och det kan fixas på en minut. MEN, jag tror faktiskt inte det är så bra i och med att folk inte skulle våga ge negativt rykte speciellt till medlemmar med högre status som mig eller moderatorer även om de kanske förtjänar det.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  8. #38
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Kanske man ska visa positivt rykte, men inte negativt?

    Då uppdagas i alla fall eventuella kompisröstningar mm..

    Nåväl. Vad mig anbelangar så kan vi gott ha det som det är.

  9. #39
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Ja ni mina små gossar. Jag blir jävligt sur när någon röstar + på mitt rykte eftersom mitt mål alltjämt varit att nå minus. Den här tråden har jag dock lyckats få 3 minusposter. Yay! :-)

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)