Som rubriken lyder. Finns det någon version av Wordpress som man kan köra på sin egen domän och som har stöd för flera användare som bloggar, typ så som WordPress har själva?
cya,
/PatrikB
Som rubriken lyder. Finns det någon version av Wordpress som man kan köra på sin egen domän och som har stöd för flera användare som bloggar, typ så som WordPress har själva?
cya,
/PatrikB
Ninasmat tror jag har en lösning på det. Fick för mig det när jag e-postade med honom nyligen kring ett projekt han startar. Skicka honom ett PM och be att han tipsar
Hittade själv. Men tack ändå
http://mu.wordpress.org/
Ska bara försöka få igång det också
cya,
/PatrikB
Det som vore coolt är om man kan haka på Wordpress.com taggningssystem trots att man kör egen domän. Är det någon som har kontroll över vad som krävs för det? Är det bara företag som köpt in en tjänst från Wordpress.com som får göra detta?
Nu är jag inte säker, har inte "kört igång" systemet än, men det jag läst om/sett urler, så verkar Tag-systemet finnas med. Kanske inte så avancerat som för WP.com men något tag-system verkar det vara
cya,
/PatrikB
Jo men jag menar att ansluta till Wordpress.com taggning istället för att ha en egen. Deras taggning har större potential till trafik.Ursprungligen postat av MrWize
aha, ok ... då är jag med på plan igen.
Du har rätt. Det vore härligt, om det kunde finnas något sådant plug-in ...
cya,
/PatrikB
Framföralllt ger det en hel del SEO-kraft med Wordpress.com:s taggningssystem. Massor bra internlänkar från relevanta sidor på en grymt stark domän är inte helt fel!
Ok, bör man då använda som wordpress.com gör själva, dvs med subdomäner, eller ska man lägga det i en underkatalog är då nästa fråga?
cya,
/PatrikB
Ursprungligen postat av hans99
Jo som Hans stämmer jag har en lösning på det.
Men jag har gjort det lite annorlunda.
Jag har konto hos Oderland.se de har fria databaser på bla silverkonto, guldkonton och kör fantastico där wordpress ligger förinstallerat.
Så jag helt enkelt skaffar de antal bloggar jag behöver.
Det är snabbt och enkelt att installera.
Men det mu verkar annars rätt smart ifrån wordpress.
Oderland har annars förintallerat
b2evolution
Nucleus
Som har inbyggt stöd för mulipla användare.
Jag har läst nån stans att man inte skall blanda massa installtioner på en och samma databas, kommer inte ihåg var jag läste det. Men detta är ju lite annorlunda pga det är samma program fast fler.
Ska du bygga upp en sajt med flera bloggar så måste jag ändå rekomendera dig att använda dig av joomla istället för wordpress. Har försökt bygga upp ett sådant system med wordpress bloggar men är så enormt mycket jobbigare än att bara sätt upp en joomla installation. Ett problem till när man ska köra wordpress i det fallet så blir det lätt problem med navigation och likande det löser man ju fin fint i joomla.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)