Bloggar.se har satt nofollow på alla länkar till min blogg
Men till vissa andra bloggar har dom ingen nofollow
Är det någon som har koll på hur dom tänker? Dom svarar ju inte på mail precis.
Bloggar.se har satt nofollow på alla länkar till min blogg
Men till vissa andra bloggar har dom ingen nofollow
Är det någon som har koll på hur dom tänker? Dom svarar ju inte på mail precis.
Senast redigerat av Niclas Strindell den 2008-05-22 klockan 18:27.
Jag har ca 50/50 från bloggarna till en av mina sajter, rätt konstigt.
Jag vet inte exakt vilka länkar du menar. Inte heller vet jag vilken bloggtjänst / bloggsamhälle du avser med Blogger.se.
Generellt är emellertid mitt intryck att mindre svenska aktörer just nu är mer benägna att försöka laborera med sin interna länkning just i sådan här sociala samhällen. Bakom det ligger en missuppfattning kring hur SEO och Google fungerar misstänker jag (och som troligen delas av många här).
Antar vi att det är Bloggar.se du avser tycker jag att det är ganska intressant och skulle gärna se att du också i övrigt ger mer exakt information.
Ursäkta mig, jag menar förstås bloggar.se (jag ändrar originalposten)
Titta till exempel på bloggar.se/om/publiceringsverktyg/ - på den sidan har en del länkar nofollow och andra inte.Ursprungligen postat av hans99
Senast redigerat av Niclas Strindell den 2008-05-22 klockan 18:33.
Ja det var ju betydligt mer intressant än om det hade varit blogg.se.Ursprungligen postat av Niclas Strindell
Tittade bara på ditt exempel men det kan inte vara en ålders fråga d.v.s. att de börjar som rel=nofollow och släpper det efter en tid? För att så att säga förskjuta tiden i en tänkt användning av Google:s gamla page ranking patent.
Har ingen plug in för att direkt se vad som är nofollow eller inte så jag ser hellre att någon annan tittar på fler taggar.
Grejen där är om man tänker sig strikt Google page ranking algoritm för en tjänst som den här kan det bli betydande skillnad om man lägger in en fördröjning. Du har en hastighet som länkarna går bakåt i "länk-pagination" (eller vad man nu ska kalla det).Ursprungligen postat av hans99
Den hastigheten är för populära taggar troligen redan bra mycket snabbare än för annat än väldigt intensiva bloggar. Därmed skapas då förutsättning får ranking.
Ökar du på åldringen bättras det då på ytterligare.
Men det fungerar inte så längre.
Såhär är det:
Använder man t.ex. sina vanliga Wordpress-taggar, som länkar internt inom bloggen eller till Technorati, så länkar bloggar.se tillbaka med nofollow. Länkar ni taggarna direkt till bloggar.se... t.ex. "Bloggar.se om: mat" så får ni en riktig länk tillbaka.
Fungerar det tvärtom också att Technorati tar upp Bloggar.se-taggarna?Ursprungligen postat av Anton Johansson
Hm, det låter logiskt och den förklaringen tror jag har läst tidigare också..men det stämmer inte på mina bloggar.. har nofollow och jag länkar ordentligt.Såhär är det:
Använder man t.ex. sina vanliga Wordpress-taggar, som länkar internt inom bloggen eller till Technorati, så länkar bloggar.se tillbaka med nofollow. Länkar ni taggarna direkt till bloggar.se... t.ex. "Bloggar.se om: mat" så får ni en riktig länk tillbaka.
Men givet Antons idé exakt hur skriver du länkarna? För att utesluta något med www eller något epitet.Ursprungligen postat av chrille
Jag skriver rätt vad jag kan se..Ursprungligen postat av hans99
Kod:Andra bloggar om: python, django, mysql, ruby on rails, get a newsletter, ramverk
Nu verkar det som om Bloggar.se har satt nofollow på alla länkar.Ursprungligen postat av chrille
Men innan funkade det såhär:
Om Bloggar.se fann länkar på din sida med rel="tag" som inte gick till dem - så blev det nofollow.
Jag letade upp din sida, och mycket riktigt - dina interna wordpress-taggar har attributet rel="tag". Hade du tagit bort det attributet från dina interna länkar, så skulle du fått "riktiga" länkar tillbaka. Jag antar att det berodde på nån slags bugg hos Bloggar.se
Men som sagt, det är historia nu, eftersom alla länkarna idag får nofollow.
Aha, så det var det som var problemet... att jag inte tänkte på det =/
surt. då får vi sätta nofollow på länkarna till Bloggar.se då :/
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)