För knappt ett år sedan köpte jag några .se-domäner. En lista med domännamnen har hela tiden funnits på min kundsida när jag har loggat in på företagets hemsida. Så jag har inte kunnat misstänka att något har varit fel. För några dagar sedan skulle jag se när domännamnen går ut eftersom jag tänkte att det måste vara dags att förnya dessa och betala en ny årsfaktura snart. Så jag gjorde en whoissökning. Då upptäckte jag något obehagligt. Domännamnen som jag har betalat för och trott mig äga, stod inte på mig. Någon annan hade köpt domänerna ett halvår efter att jag köpte dem (eller trodde mig ha köpt dem). Jag kontaktade företaget ifråga som inte visste vad som hade gått snett i registreringen men de bad om ursäkt för det inträffade och ville betala tillbaka summan som jag betalade för snart ett år sedan.
Har någon annan här på forumet råkat ut för samma sak att ni har köpt och parkerat domäner och senare har det visat sig att ni aldrig har ägt dem? Dessutom undrar jag om det är rimligt att företaget bara vill betala tillbaka avgiften för domänerna och sedan är saken löst. Borde inte en kompensation vara på sin plats?