Resultat 1 till 6 av 6

SEO och Sport

  1. #1
    godpuppets avatar
    godpuppet godpuppet är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    21
    Hej,

    Länge sedan jag var aktiv här - fruktansvärt dumt, ska skärpa mig. Som alltid vet jag att det inte finns några självklara svar på något MEN:

    Jag driver sen några månader en sportsida (nyheter, krönikor etc). Nog att jag satsat en del på att vara sökmotorvänlig - men vad skulle nyckelord till en sportsida kunna vara. Alla tips är välkomna.

    I dagsläget söker folk in på våra artiklar en hel det - men ytterst fåtal till startsidan.

    Mvh

  2. #2
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Oj! Väldigt bred fråga!
    Naturligtvis skulle du vilja synas på breda ord som "sport", "sportnyheter" etc men kanske lite väl utmanande för en ny sida som din.
    Fundera på vad du själv hade sökt på samt kolla upp via Googles Keyword tool, Trends & Insights for search vad folk sökt på tidigare vid liknande händelser...

  3. #3
    godpuppets avatar
    godpuppet godpuppet är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    21
    Citat Ursprungligen postat av David Nilsson
    Oj! Väldigt bred fråga!
    Naturligtvis skulle du vilja synas på breda ord som "sport", "sportnyheter" etc men kanske lite väl utmanande för en ny sida som din.
    Fundera på vad du själv hade sökt på samt kolla upp via Googles Keyword tool, Trends & Insights for search vad folk sökt på tidigare vid liknande händelser...
    Tack David. Jag experimenterar lite och återkommer med resultat!

  4. #4
    planas avatar
    plana plana är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    102
    Det finns väl ingen som är seriöst intresserad av sport som söker på "sport" eller "sportnyheter"!?

    Det är ju för stort!! Antingen är man intresserad av hur det går för klubben i den egna staden och då söker man på "hockey, kråkhult" eller var man nu bor.

    Vad är det för krönikor och nyheter du skriver?? Är det rent generellt om sport i största allmänhet...!?

    OK, ett tips på vägen!! "Att vända sig till alla är som att vända sig till ingen." Alla är unika, även DU!! Det är bara en simhall som kan vända sig till "allmänheten". I alla andra sammanhang måste det finnas en klart specificerad målgrupp.

    Har du inte en klart begränsad och specificerad målgrupp kanske det är i den ändan du ska börja??

  5. #5
    godpuppets avatar
    godpuppet godpuppet är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    21
    Det är möjligt att det är som du säger. Men det handlar väl om att experimentera(?). Jag tror det är ytterst fåtal och icke sökmotorvana människor som söker "sport". Men sportnyheter känns än dock annorlunda.

    Sportvärlden i sig känns rätt infekterad i allmänhet då folk av vana bidrar med direkttrafik till de stora medierna - istället för att söka.

    Det som publiceras på sidan idag är nyheter - i många fall är vi först i Sverige med internationella nyheter, medan kvällspressen bidrar med sitt för den svenska scenen. Tillsammans med detta publiceras även krönikor. Ett digitalt sportmagasin helt enkelt.

    Att peka ut män i 14-60 års ålder i ett digitalt segment är rätt så svårt, men vi gör som du också nämner en hel del satsningar på att synas på det mer specifika. I det här fallet handlar det om att locka trafik till förstasidan.

    Tack för svaret.

    Citat Ursprungligen postat av plana
    Det finns väl ingen som är seriöst intresserad av sport som söker på "sport" eller "sportnyheter"!?

    Det är ju för stort!! Antingen är man intresserad av hur det går för klubben i den egna staden och då söker man på "hockey, kråkhult" eller var man nu bor.

    Vad är det för krönikor och nyheter du skriver?? Är det rent generellt om sport i största allmänhet...!?

    OK, ett tips på vägen!! "Att vända sig till alla är som att vända sig till ingen." Alla är unika, även DU!! Det är bara en simhall som kan vända sig till "allmänheten". I alla andra sammanhang måste det finnas en klart specificerad målgrupp.

    Har du inte en klart begränsad och specificerad målgrupp kanske det är i den ändan du ska börja??

  6. #6
    Daniels avatar
    Daniel Daniel är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    147
    Tycker att du ska försöka satsa på kategori- eller tema- sidor inom din site med lite allmän info som ingress och därefter länkar till ditt andra innehåll som går att passa in inom kategorin. Olika sportgrenar, lag, serier, stora mästerskap, idrottsstjärnor osv. Försök sedan ranka på dessa kategorisidor med nyckelord och länkar som är direkt riktade mot sidans tema eller kategori.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. länkbyte sport, nyheter, byggmaterial
    Av KarlKanin i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 11:07
  2. länkbyte inom sport och resor
    Av KarlKanin i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-25, 13:20
  3. Söker fotbollslänkar alt. sport
    Av Anders Granström i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 12:46
  4. Länkbyten helst inom sport
    Av Pontus Karlsson i forum Länkbyten
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 17:50
  5. Köper sport relaterade länkar
    Av eidos- i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 02:18