Resultat 1 till 3 av 3

Tailsweep liknande?

  1. #1
    corporates avatar
    corporate corporate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    35
    Hejsan, har använt Tailsweep ett tag och tycker deras koncept är lite kul. Problemet är att man måste vara "tillräckligt" stor för att få va med i deras nätverk, vilket blir problem när man skapar och bygger nya sidor.

    De har en funktion som jag letar efter. Ett script som man kan implementera på sina sidor t.ex. <mid content script1> och <top content script1>. Därefter kan man lägga in t.ex. adsense kod via tailsweep, så att den adsense koden ligger centralt och sedan placeras ut på sidan där jag har tailsweep koden.

    Någon som vet om det finns någon mer sådan central tjänst för att kunna placera ut annonser. Om jag centralt t.ex. vill kunna alternera olika annonser, utan att ändra på själva sidan.

    Misstänker att det är lite luddigt förklarat, men hoppas någon kan hjälpa mig med detta. Alltså jag letar efter en "central" som kan styra vilka annonser som skall visas på olika sidor.

    mvh
    Värdera ditt företag gratis: företagsvärdering

  2. #2
    heads avatar
    head head är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    125
    Det är väl ingenting som är svårt att skapa själv?

    Enklast är väl att alla sidorna som ska ha annons hämtar annonselementet från en och samma fil. Då är det ju bara att ändra där.
    Om du vill ha olika format osv är det ju också lätt, bara att skriva det som en funktion som returnerar en passande annons eller helt enkelt bara att ha olika annonsfiler beroende på format.
    Min Länkkatalog och min spelportal: Gratis spel

  3. #3
    Andreas_Bergstroms avatar
    Andreas_Bergstrom Andreas_Bergstrom är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    2
    En rad i databasen, ett enkelt administrationsverktyg och så placera ut det på valda ställen i mallen?

    Annars finns det väl en uppsjö av ad managers, här för PHP: http://www.codango.com/php/dir/webapps/admanage/

    Edit: Ser nu att tråden är riktigt gammalt, ber om ursäkt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. KÖPES: Länkar från sidor om båtar eller liknande
    Av olmatte i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 13:22
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 03:57
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 18:22
  4. Länkbyte inom kaffe/dryck/mat eller liknande
    Av xsajt i forum Länkbyten
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 09:27