Sidan 11 av 15 FörstaFörsta ... 789101112131415 SistaSista
Resultat 301 till 330 av 435

Svenska artikelkataloger

  1. #301
    Kolikxs avatar
    Kolikx Kolikx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    31
    Hejsan!
    Här kommer tips på en nystartad artikelkatalog med artiklar på minst 600 ord.

    PHP-kod:
    http://artikelexpressen.se/"]Artikelexpressen.se 
    Mvh Kalle
    Senast redigerat av SEOJonas den 2013-01-15 klockan 22:53. Anledning: Inlagd / SEOJonas

  2. #302
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Nu är det 8 dagar kvar på mitt januari erbjudande på min artikelkatalog.
    Den person som skriver flest unika artiklar på 300 ord eller mer under januari får en länk från min personliga sajt PR3.
    Jag skriver även ett blogginlägg i samma nisch inne på artikelkatalogen och internlänkar till din artikel.
    Detta görs kontinuerligt. Jag kommer att skapa dessa interna länkar via egna inlägg i samma nisch under februari månad.

    Personen som leder just nu har skrivit 19 st inlägg under januari.

    Min artikelkatalog heter artikel24.se
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  3. #303
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Citat Ursprungligen postat av Petter Hedman Visa inlägg
    Nu är det 8 dagar kvar på mitt januari erbjudande på min artikelkatalog.
    Den person som skriver flest unika artiklar på 300 ord eller mer under januari får en länk från min personliga sajt PR3.
    Jag skriver även ett blogginlägg i samma nisch inne på artikelkatalogen och internlänkar till din artikel.
    Detta görs kontinuerligt. Jag kommer att skapa dessa interna länkar via egna inlägg i samma nisch under februari månad.

    Personen som leder just nu har skrivit 19 st inlägg under januari.

    Min artikelkatalog heter artikel24.se
    Jag har har själv lagt in en artikel i din artikelkatalog och det funkade väldigt bra och smidigt. Det som är intressant är att se hur Google kommer reagera på alla in och utlänkar på en såpass ny sajt. Du är inte orolig att Google kommer se din artikelkatalog som en slags länkfarm och sätta katalogen + alla artiklar i något filter?

    Ni som skriver mycket artiklar i katalogerna som listas här är alla verkligen aktiva? När jag skriver artiklar försöker jag välja kataloger som jag vet godkänner inom 1-3 dagar.

  4. #304
    John Adamss avatar
    John Adams John Adams är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av plekis Visa inlägg
    Ni som skriver mycket artiklar i katalogerna som listas här är alla verkligen aktiva? När jag skriver artiklar försöker jag välja kataloger som jag vet godkänner inom 1-3 dagar.
    Visa är utan att nämna namn så sega och inte alla godkänner artiklarna, jag lärde mig efter en väntan på över 6 veckor att jag bör se tiden för den senast publicerade artikel hos dessa kataloger.

    visa är snabba med att godkänna och lägga tidställa artiklarna inom en vecka.

    Petters Artikel24.se godkänns direkt om jag fattade det rätt.

  5. #305
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Det finns alltid risk att Google kan sätta en specifik domän i något filter.
    Jag skriver kontinuerligt egna artiklar som inte länkas ut.
    Alla kataloger innebär en viss risk, såsom allt länkbygge.

    Jag kommer inte att vara aktiv här inne på forumet efter idag fram tills i Maj, så om du skriver här i tråden eller någon annan tråd jag är med i, så vet du varför jag inte svarar.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  6. #306
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Se till att ni skriver helt unika artiklar på ALLA artikelkataloger.

    Jag kommer att se över alla artiklar än en gång denna veckan och ta bort de som inte är unika.
    Jag har varit sjysst och låtit alla skriva direkt, men det har inte alltid fungerat.

    ALLA kataloger vill ha unikt material eftersom Google vill att allt skrivet innehåll på ALLA sajter skall vara unikt.

    Följ detta hos ALLA de olika artikelkatalogerna ni skriver hos. Det underlättar för alla.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  7. #307
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Citat Ursprungligen postat av Petter Hedman Visa inlägg
    Det finns alltid risk att Google kan sätta en specifik domän i något filter.
    Jag skriver kontinuerligt egna artiklar som inte länkas ut.
    Alla kataloger innebär en viss risk, såsom allt länkbygge.

    Jag kommer inte att vara aktiv här inne på forumet efter idag fram tills i Maj, så om du skriver här i tråden eller någon annan tråd jag är med i, så vet du varför jag inte svarar.
    Jo absolut och den sistsen hamnar vi alla i när ens sajt blir indexerad hos Google. Men det vi dagligen diskuterar här på forumet är hur vi ska undvika att Google blir sur på ens sajt.

    @Johan Adams: Japp artikel24 godkände fort och ungefär 9 andra artikelkataloger som listas på startsidan gör det samma som jag testat. Har dock inte testat alla. De som inte är aktiva borde inte listas här.

  8. #308
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Citat Ursprungligen postat av John Adams Visa inlägg
    Visa är utan att nämna namn så sega och inte alla godkänner artiklarna, jag lärde mig efter en väntan på över 6 veckor att jag bör se tiden för den senast publicerade artikel hos dessa kataloger. visa är snabba med att godkänna och lägga tidställa artiklarna inom en vecka.
    Bör nämnas att tiden för godkända artiklar, åtminstone på min sajt, ibland varierar utifrån skribenten. Personer som redan har tvåsiffrigt antal godkända artiklar får i regel kortare handläggningstid än en ny användare som nyligen fått samtliga sina artiklar nekade p.g.a. de var dubletter. Risken i det senare fallet är att flera kataloger fått samma artikel och då är det naturligt, åtminstone för mig, att hålla på artiklarna någon vecka för att försäkra mig om att så inte är fallet utan att man faktiskt börjat följa reglerna.

  9. #309
    John Adamss avatar
    John Adams John Adams är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av ducedo Visa inlägg
    Bör nämnas att tiden för godkända artiklar, åtminstone på min sajt, ibland varierar utifrån skribenten. Personer som redan har tvåsiffrigt antal godkända artiklar får i regel kortare handläggningstid än en ny användare som nyligen fått samtliga sina artiklar nekade p.g.a. de var dubletter. Risken i det senare fallet är att flera kataloger fått samma artikel och då är det naturligt, åtminstone för mig, att hålla på artiklarna någon vecka för att försäkra mig om att så inte är fallet utan att man faktiskt börjat följa reglerna.
    Det håller jag med, jag själv satt ädr då ett par av mina egna blev dubletter, dett var helt enkelt pga okunskap och mer förlit på skribenten man hade anlitat, nu för tiden så ser jag till först att mina nya artiklar är inte dubletter innan jag postar de på de olika kataloger. är dock nöjd för din hantering av mina artiklar och hoppas att det blir flera inom de kommande veckorna.

    En fundering kring samma ämne här, om man nu skriver om ett och samma ämne, risken är att vis del av artiklarna blir lika på flera än en artikel, då säger del av artikeln och inte ett par paragrafer, hur ser ni på detta? vi ett exempel om någon vill skriva en artikel om SEO, oftast förekommer att denna skriver flera rader som innehåller samma text eller exakta meningar, ser inte google detta? det kan hända att flera personer beskriver en vis produkt på samma sätt och tom på ett exakt sätt?

  10. #310
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Jag vet inte hur ni ställer er till detta, men vi borde kunna ha ett formellt eller informellt forum där vi meddelar varandra vilka skribenter som inte skriver unika artiklar? Ingen vill anlita en skribent som skapar dubbletter, och alla vinner på att få unika artiklar skapade.

    Jag vet en person som inte svarar på PM eller godkänner artiklar inom 2 månader. Detta kommer att regleras i listan. Skicka mig gärna ett PM om vilka ni upplever som inte följer reglerna.

  11. #311
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    PHP-kod:
    http://present-reklam.info 
    tas bort från listan då det inte längre går att registrera sig som ny skribent.

  12. #312
    peterwems avatar
    peterwem peterwem är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av SEOJonas Visa inlägg
    Jag vet inte hur ni ställer er till detta, men vi borde kunna ha ett formellt eller informellt forum där vi meddelar varandra vilka skribenter som inte skriver unika artiklar? Ingen vill anlita en skribent som skapar dubbletter, och alla vinner på att få unika artiklar skapade.

    Jag vet en person som inte svarar på PM eller godkänner artiklar inom 2 månader. Detta kommer att regleras i listan. Skicka mig gärna ett PM om vilka ni upplever som inte följer reglerna.
    Fick någon i helgen som kopierat en artikel från en gammal hemsida rakt av. Innan jag märkte det förvånades jag över hur perfekt språket i texten var.

    Btw, http://fria-katalogen.se är uppe på PR1 nu.

  13. #313
    leifiuzs avatar
    leifiuz leifiuz är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    30
    Ny katalog : http://www.gunk.se

  14. #314
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Citat Ursprungligen postat av leifiuz Visa inlägg
    Ny katalog :
    Kod:
    http://www.gunk.se
    Det går inte att lägga till texten för en artikel, bara rubriken.
    Senast redigerat av SEOJonas den 2013-02-27 klockan 22:08.

  15. #315
    leifiuzs avatar
    leifiuz leifiuz är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    30
    Citat Ursprungligen postat av SEOJonas Visa inlägg
    Det går inte att lägga till texten för en artikel, bara rubriken.
    Nu ska det funka

  16. #316
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Ett tips för nya artikelkataloger är att man gör några smärre justeringar (t.ex. ändra färg på rubriker) för att få dem någorlunda unika. Jag Valde att köra rött när jag startade min p.g.a. referensen till hälsa men nu, några år senare, känns det som att varenda sajt är identisk.

  17. #317
    andbats avatar
    andbat andbat är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    48
    Artikelkatalog ekonomi
    Kod:
    www.ekonomian.se
    med pr2
    Senast redigerat av SEOJonas den 2013-02-27 klockan 21:03. Anledning: Inlagd

  18. #318
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Jag lagt in en artikel på följande katalog:
    Kod:
    http://www.sverigemotrasism.nu/
    Finns inga kontaktuppgifter och har ingen aning om hur lång tid det tar att få med sin artikel där, någon som har mer info?
    Senast redigerat av SEOJonas den 2013-03-06 klockan 23:32. Anledning: Edit Code

  19. #319
    Andrs avatar
    Andr Andr är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    76
    Citat Ursprungligen postat av Olof86 Visa inlägg
    Jag lagt in en artikel på följande katalog:
    Kod:
    http://www.sverigemotrasism.nu/
    Finns inga kontaktuppgifter och har ingen aning om hur lång tid det tar att få med sin artikel där, någon som har mer info?
    Har själv postat där, katalogen är seriös. Vad jag vet har den dock en publiceringskö för att undvika att för många artiklar postas under för kort tid, kanske därför du får vänta?
    Senast redigerat av SEOJonas den 2013-03-06 klockan 23:32. Anledning: Edit Code

  20. #320
    andbats avatar
    andbat andbat är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    48
    Vad jag kan se så är det 14 artiklar som väntar på godkännande i den katalogen. Den senaste artikeln som publicerats var den 4/3, den näst senaste 26/2 så det verkar vara lite si och så med takten.

  21. #321
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Tack grabbar!

  22. #322
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Det tog 14 dagar för mig att få en artikel publicerad i just den katalogen. Kravet på katalogerna är max 3 veckor.

  23. #323
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Artikelkatalogerna motvarnet.nu och progesterone.nu har plockats bort från listan. Artiklar har inte publicerats inom 3+ veckor.

  24. #324
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Listan uppdaterad: croi.se borttagen pga att de inte uppfyller krav 3 och 4.

  25. #325
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Hej Jonas,

    Uppdaterar ni listan på förstasidan, alltså första posten redigeras om och om igen om jag förstår korrekt?

  26. #326
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Ja, du läser på första posten när senast redigering i posten utfördes. I första posten står också vilka "skall-krav" som gäller

  27. #327
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Citat Ursprungligen postat av Olof86 Visa inlägg
    Jag lagt in en artikel på följande katalog:
    Kod:
    http://www.sverigemotrasism.nu/
    Finns inga kontaktuppgifter och har ingen aning om hur lång tid det tar att få med sin artikel där, någon som har mer info?
    Har använt den. Först tröttnade jag eftersom det tog ett par veckor och inget hände. Det stod att det inte var fler artiklar i kö än min egen, men några artiklar publicerades ändock. Oklart var de kom ifrån... Hursomhelst tycker jag nu ändå att det är en bra katalog.

  28. #328
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Bra att du sa detta torkel! De andra artiklarna kommer säkerligen från den sida där han säljer publicering. Det är oklart vad reglerna säger om detta, men då han inte publicerar inom 3v så tas katalogen bort ändå.

  29. #329
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Kod:
    http://www.sikastra.se
    - borttagen ur listan. Publicerar ej inom 3 veckor samt admin har ej gett någon förklaring till varför
    Kod:
    http://www.indhex.se
    - borttagen ur listan. Publicerar ej inom 3 veckor samt admin har ej gett någon förklaring till varför
    Kod:
    http://www.tusenresor.se
    - borttagen ur listan. Publicerar ej inom 3 veckor samt admin har ej gett någon förklaring till varför
    Kod:
    http://www.doman24.se
    - senast publicerad artikel: 2011-05-31
    Senast redigerat av SEOJonas den 2013-03-22 klockan 15:57.

  30. #330
    Fredrik-Erikssons avatar
    Fredrik-Eriksson Fredrik-Eriksson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    106
    Har ställt min gamla domän
    Kod:
    http://ienkoping.se
    till förfogande för artiklar o gästbloggande. Sidan har PR2 och en del länkar till sig sedan gammalt så välkomna att gästblogga!

    (Kategorier: Ekonomi, Företagande, Hem & Fritid eller Utbildning)
    Senast redigerat av SEOJonas den 2013-03-23 klockan 12:22. Anledning: införd

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lista över Svenska Artikelkataloger!
    Av Mactim i forum Kataloger
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 12:54
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 00:31
  3. Artikelkataloger?
    Av Bjorn i forum Kataloger
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 19:41
  4. Artikelkataloger
    Av Tina Isola i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 09:36