Resultat 1 till 9 av 9

Google ljuger!

  1. #1
    wallstreets avatar
    wallstreet wallstreet är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    12
    Sökord Sökningar per månad globalt Sökningar per månad lokalt Beräknad genomsnittlig CPC Beräknad annonsposition Beräknade dagliga klick Beräknad daglig kostnad


    harddrive recovery 4 400 110 201,27 kr 1,59 3 863,89 kr

    Detta kan inte stämma??
    Svenska företag kan inte betala 201 kr per klick, det är rena båg! Många av dom företagen på adwords har kommit med där utan att betala en krona för just det där ordet. Jag misstänker att pga att dom skapat en sida som heter "datarecovery" så har dom kommit med, vad tror ni om min analys??


    Förstår heller inte varför många av dom har beräknat dagliga klick sätt till 0 även fast dom har 2000 i sökningar endast i Sverige. Varför kommer annars dom stora företagen som håller på med dataräddning upp på google adwords när man söker efter exempelvis reparera hårddisk. Enligt google har den 0 klickningar per dag?

    reparera hårddisk 1 600 1 600 7,12 kr 1,29 0 1,57 k , kostar enligt Google 7,12 kr per dag fast beräknad daglig kostnad är endast 1.57 kr. 1600 sökningar i månaden.... Fattar 0!
    Senast redigerat av wallstreet den 2010-10-21 klockan 22:49.

  2. #2
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Det är ett välkänt faktum att siffrorna som visas i Google Keyword Tool inte alltid är rätta.

  3. #3
    wallstreets avatar
    wallstreet wallstreet är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    12
    Hur ska man annars göra detta? Brad Callen förklarar att allt handlar om att slå konkurrenterna med hjälp av att du INTE biddar på ord som inte ger dig kunder utan bara besöker och på så viss undviker du att förlora pengar.

    Men precis ALLA REGLER O LAGAR är till INGEN nytta! Allt jag har läst är totalt onödigt! Inget värde i den information över huvudtaget ((

  4. #4
    tubens avatar
    tuben tuben är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    122
    Google Keyword Tool ger en fingervisning vad man kan förvänta sig av en kampanj när det gäller kostnad och dylikt. Dock gäller det att man testar för att se. Och jobbar du rätt kommer det att bli en framgångsrik kampanj.
    Sökmotoroptimering

  5. #5
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Ingen kan ju veta vad dom fakstiskt pågår helt efter statistik och analyser... det är ju egentligen bara en liten förtitt på hur det vanligtvis förhåller sig i en del av det man undersöker, det kan ju faktiskt vara helt felaktigt om urvalet av det man undersöker visar sig slumpvis vara helt inkorrekt!!!

    Göra lite egna sökningar så kanske du får en egen uppfattning på vad som skulle funka och testa lite... gör dina egna analyser helt enkelt. det är mycket per pålitligt byggt på dina egna förutsättningar, det tror jag stenhårt på!!

  6. #6
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Finns ett sätt att få reda på de där "siffrorna", ganska omgående.

    Sätt upp en egen ADWORDS KAMPANJ! Då får du svart på vitt hur många sökningar som görs per dag och vad varje klick kostar ...

    piece of cake ;-)

  7. #7
    Larenholtzs avatar
    Larenholtz Larenholtz är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av wallstreet Visa inlägg
    Sökord Sökningar per månad globalt Sökningar per månad lokalt Beräknad genomsnittlig CPC Beräknad annonsposition Beräknade dagliga klick Beräknad daglig kostnad


    harddrive recovery 4 400 110 201,27 kr 1,59 3 863,89 kr

    Detta kan inte stämma??
    Svenska företag kan inte betala 201 kr per klick, det är rena båg! Många av dom företagen på adwords har kommit med där utan att betala en krona för just det där ordet. Jag misstänker att pga att dom skapat en sida som heter "datarecovery" så har dom kommit med, vad tror ni om min analys??


    Förstår heller inte varför många av dom har beräknat dagliga klick sätt till 0 även fast dom har 2000 i sökningar endast i Sverige. Varför kommer annars dom stora företagen som håller på med dataräddning upp på google adwords när man söker efter exempelvis reparera hårddisk. Enligt google har den 0 klickningar per dag?

    reparera hårddisk 1 600 1 600 7,12 kr 1,29 0 1,57 k , kostar enligt Google 7,12 kr per dag fast beräknad daglig kostnad är endast 1.57 kr. 1600 sökningar i månaden.... Fattar 0!
    Jag har varit med om samma sak, och rekommenderar att du börjar lågt. Sen ser du vilken nivå man ska ligga på vart efter man ser hur annonsen visas. Jag tycker dessutom att man ska lägga ut sin kampanj lite tidigare för att få full effekt när man vill att kamanjen ska vara väl synlig.
    Sökkonsulterna | Sökmotoroptimering

  8. #8
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Citat Ursprungligen postat av Larenholtz Visa inlägg
    Jag har varit med om samma sak, och rekommenderar att du börjar lågt. Sen ser du vilken nivå man ska ligga på vart efter man ser hur annonsen visas. Jag tycker dessutom att man ska lägga ut sin kampanj lite tidigare för att få full effekt när man vill att kamanjen ska vara väl synlig.
    Börja lågt? Helt fel strategi! Betala MER i början och optimera sedan "ned" kampanjen ... något jag lärt mig från några av de riktiga proffsen på AdWords ... och funkar klockrent varje gång ...

    Börjar man i andra änden kanske man aldrig kommer "så långt" och blir synlig, då är kampanjen värdelös.

    Betala MEST i början, få alla visningar, se vilka keywords som verkligen konverterar, släng bort de som inte konverterar, optimera de som konverterar till positiv ROI ... svårare än så är det inte ;-)

  9. #9
    Larenholtzs avatar
    Larenholtz Larenholtz är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    14
    Säger inte emot dig på något sätt. Jag väljer dock att inte betala för mycket till en början utan börjar lågt och höjer budet vart efter jag ser hur antalet visningar och klick blir. Ska man spendera 300 000 kr i månaden på en kampanj som varar i tre månader vill man inte lägga sig högt och därmed betala 10 - 20% onödig klick kostnad. Men, som sagt jag är en glad amatör Du kanske har insikt i helt andra konton.

    Jag ska testa ditt sätt att jobba på mig själv och jämföra resultaten.
    Sökkonsulterna | Sökmotoroptimering

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)