Resultat 1 till 4 av 4

Hjälp med högre rankning

  1. #1
    habbcraws avatar
    habbcraw habbcraw är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    29
    Hej, jag är inget proffs på SEO och är med låg konkurrens just nu.
    Jag rankar 18 plats nu och har gått upp och ner mellan 14-19.
    Jag undrar lite om man verkligen ska ha så mycket innehåll och
    vad som kan sänka sajten i sökresultat osv...
    Skicka ett pm om ni skulle vilja se sajten.
    Tack till för hjälp!

  2. #2
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    187
    Du lämnar alldeles för lite information för att man ska kunna ge annat än svävande svar. Beträffande innehåll så kan du nog inte ha för mycket, såvida det inte är dubblerat - det är inte bra. I så fall skulle exempelvis tidningssajter inte klara sig så bra, eller hur?

    För lite innehåll däremot är inte bra och uppemot hundratalet indexerade sidor är ett bra mål för sökord med hög konkurrens. Om du jobbar med låg konkurrens kan du komma undan med en ganska liten sajt, så länge den är väl on-page-optimerad och har ett fåtal inlänkar. Men som sagt, du behöver nog prestera en URL för att få hjälp. Skicka den i ett PM så kan jag se om några brister lyser upp direkt.

    Tänk på att Google bara ser text. Du kan ha en upplevt stor sajt med mycket bilder och design, eller kanske i värsta fall flash-animationer, men nästan inget läsbart. Då får du också svårt att klara dig bra ur sökhänseende.

  3. #3
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    187
    Nytt svar nu när jag vet vilken sida det är (sidfoten kan ju ge viss vägledning noterar jag).

    Du verkar ju hålla på med sidan som bäst, eftersom den är layoutmässigt trasig för stunden (menyn är helt off till exempel i IE8). Däremot använder du nyckelorden (för) flitigt i rubriker och text, så där klämmer nog inte SEO-skon.

    Något som slår mig direkt är att språkbruket är rätt dåligt. Du bör, om du inte kan fixa det själv, skicka sidan till någon som är duktig på att att skriva copy, som kan ändra texterna till snyggare svenska. "Våran" förekommer exempelvis tre gånger. Frasen "ladda upp" förekommer femton gånger vilket är alldeles för mycket för så lite text. Variera texten mer.

    Ta bort håven. Rubriker som "donera" och "skänk en slant" är bara bedrövligt att se på en tjänst som fortfarande är i sin linda. Man kan inte blanda "gratis" med "ge oss pengar". Så småningom - när det rullar på, kan ni lägga in något litet i den vägen. Det hjälper er inte heller - ingen kommer ge er pengar, hur stor håv ni än har.

    Lägg H1:an och en liten text överst. Det är bra att ha formuläret tidigt på sidan visuellt, men det är bättre att koda den i en egen div och placera den med CSS. Kan tänka mig att den kan ligga visuellt utstående i högermarginalen till exempel.

    Google analytics-koden kan ni lägga längst ner, precis innan </body>. Kan hjälpa sidan att ladda snabbare (eller se ut att ladda snabbare, sidan kan renderas innan .js-koden är inläst).

    Det här är viktigt: Nyheterna - där har du dina undersidor. Fixa en URL-struktur där du skippar ?id=xxx och kör med rubriken som URL, precis som en WordPress-blogg eller liknande. Bra permalänkar alltså. Läs på om modrewrite om du behöver. Skicka alla okända url:er till någon slags bootstrapfil och servera innehållet därifrån.

    Själva bilderna verkar lagras med synligt IP-nummer från uppladdaren. Det i sig hindrar mig från att någonsin använda tjänsten. Har inget med SEO att göra så klart, men det kan ju vara kul att veta.

    Det här är viktigt: Era konkurrenter om sökfrasen ligger med runt 500 tillbakalänkar och uppåt (ganska långt uppåt i vissa fall). Ni har 23. Ni måste jobba på att få andra sajter att länka till er. Det är ett långsiktigt arbete och eftersom ni redan nu ligger på sidan två med så uselt med länkjuice så tror jag att ni snart är inne på förstasidan med minimalt med arbete.

    Sitt inte här och läs nu, klicka upp mitt rykte och återgå sedan omgående till jobbet! :-)

  4. #4
    habbcraws avatar
    habbcraw habbcraw är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    29
    Tack så mycket för infon! Ska ge allt för detta! Var precis detta jag behövde. Behöver nog inga fler svar, men släng gärna in ett

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Högre placering(hjälp)
    Av habbcraw i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-21, 01:22
  2. Ingen rankning/alexa
    Av habbcraw i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-30, 12:08
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 11:25
  4. XML-Sitemap påverkar rankning??
    Av Jim Westergren i forum Google
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 08:18
  5. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 20:13