Lær mig just nu seo och førsøker klura ut detta med så kallad duplicate content, men jag førstod aldrig det riktigt. Ska man alltså endast kunna nå en webbsida med antingen www.namn.se eller namn.se, och inte både och?
Lær mig just nu seo och førsøker klura ut detta med så kallad duplicate content, men jag førstod aldrig det riktigt. Ska man alltså endast kunna nå en webbsida med antingen www.namn.se eller namn.se, och inte både och?
Precis. Google ser www och non-www som två olika sidor, och du gör bäst i att lägga en 301-redirect från den ena till den andra. Dessutom kan du i Webmasters Tools ställa in vilken av dessa du vill ha som primär domän.
Lycka till!
Mvh
Magnus
duplicate content eller duplicerat innehåll är även om din webbplats innehåller identiskt lika innehåll eller mycket närliggande innehåll på fler sidor. Samt också liknande innehåll på fler skilda webbplatser. Här är Googles egen text om det samt instruktioner.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)