Resultat 1 till 3 av 3

Egen reklam, länka till egna sidor i inlägg

  1. #1
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Regel 8 verkar ställa till en del problem med tolkningar ser det ut som. Den ser ut så här.
    Bara relevanta länkar som ökar värde till tråden får postas. Och om dessa är länkar till egna sidor så ska även själva inlägget i sig själv medföra ett värde i tråden. Mer info.
    Läs även innehållet i länken Mer info.

    Innebörden är att det kan mycket väl länkas till sin egen sida om innehållet i inlägget för övrigt tillför värde för oss andra som läser det.
    Värde för andra medlemmar skall vara att det först handlar om SEO-relaterade saker sedan att diskussionen kan fortsätta i den tråd där inlägget ligger. Man skall med andra ord inte behöva besöka sidan det länkas till för att kunna ha synpunkter eller kommentera det som skrivs.
    Underförstått är naturligtvis att texten på den egna bloggen/sidan innehåller en fördjupning/utvidgning i ämnet.

    Länkar i stil med ”Här har jag skrivit om det” och en länk till den egna bloggen är inte ok med andra ord.

    (Egen reklam syftar egentligen på regel 7 där man inte får marknadsföra sina egna tjänster i inlägg)
    Senast redigerat av Urban G den 2011-01-15 klockan 14:49.

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Det innebär att jag tar slutsatsen från den rapport jag har publicerat i min blogg, och postar i mitt inlägg i forumet, och länkar till min blogg så att den som vill veta hur jag kom fram till det kan läsa?

    Jag borde naturligtvis göra samma sak även om jag hämtar en slutsats från någon annan källa?

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt Visa inlägg
    Det innebär att jag tar slutsatsen från den rapport jag har publicerat i min blogg, och postar i mitt inlägg i forumet, och länkar till min blogg så att den som vill veta hur jag kom fram till det kan läsa?

    Jag borde naturligtvis göra samma sak även om jag hämtar en slutsats från någon annan källa?
    Ja ungefär så tillför man ett värde till sitt inlägg Stefan. Det skall med andra ord gå att fortsätta diskutera eller börja en diskussion med utgångspunkt för inlägget. Och det utan att vara tvungen att läsa den länkade bloggposten.

    Magnus inlägg här är ett bra exempel på det http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=5950
    Mitt eget här http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=6382 också
    I både dessa fall kan man fortsätta kommentera utan att behöva läsa bloggposten. Dock så innehåller bloggposterna fördjupad och mer detaljrik information.

    Gäller det en annan källa på ett annat ställe kan man göra så här http://www.seo-forum.se/showthread.p...ght=#post41879
    Där jag länkar till Magnus men sammanfattar ungefär det han skrev i sin bloggpost. Kunde nog ha kortats ned till: Sitewidelänkar – in bra – ut dåliga. Nåja det hade kanske blivit lite för kort då.
    Men principen framgår säkert.

    Tillämpar vi det så här blir alla vinnare. Den som lägger ned tid och möda för att skriva något omfattande på sin blogg når ut till fler personer än annars, vi får en tillförsel av nya intressanta ämnen som medlemmarna i forumet kan ha synpunkter på.

    Edit:
    Bör kanske tillägga att ämnet bör ha en viss aktualitet samt tillföra något nytt eller utökning av befintliga diskussioner omkring SEO. Så inte någon får för sig att skriva sammanfattningar på gamla bloggposter bara för att få inlänkar. Men vi kan börja så här så ser vi åt vilket håll det bär av.
    Senast redigerat av Urban G den 2011-01-16 klockan 15:23.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länka mellan egna hemsidor?
    Av Wright i forum Länkbygge
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-01-02, 02:52
  2. Länka mellan egna siter
    Av rednaw i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 10:50
  3. blogspot till egen server (med mina sidor)?
    Av beeimages i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 12:30
  4. Länka mellan egna sajter
    Av Decibel i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-02, 03:34
  5. Länka ut till affiliate-sidor - Hur farligt?
    Av erison i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 16:10