Jo, jag undrar följande: om jag har en sajt helt på engelska och ger en länk till en svensk sajt och länkar med en fras på svenska till den svenska sajten.
Hur påverkar det båda sajterna positivt resp negativt?
/johan
Jo, jag undrar följande: om jag har en sajt helt på engelska och ger en länk till en svensk sajt och länkar med en fras på svenska till den svenska sajten.
Hur påverkar det båda sajterna positivt resp negativt?
/johan
Artikelkatalog, få ut dina artiklar snabbt!
Påverkar sidan du länkar till positivt i och med att det är en länk. Men i och med att länken är från en engelsk sida så ger den inte lika mycket som om den vore från en svensk sida.
kan inte den svenska sidan påverkas negativt då en svensk länk på en engelsk sajt känns lite orelevant egentligen, eller?
Artikelkatalog, få ut dina artiklar snabbt!
Inga inlänkar påverkar din sida negativt. Det som kan påverka det negativt skulle vara för många spamlänkar på kort tid och endast göra detta en gång. Jag har några sidor som jag i princip bara har länkar från engelska sidor som rankar #1 på sökordet. Men det är givetvis mer relevant med svenska sidor som länkar till andra svenska sidor.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)