Resultat 1 till 3 av 3

Nyttan med SEO-forum för egen verksamhet

  1. #1
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Tänkte spinna vidare på Jims inlägg här om SEO-forum. Speciellt eftersom jag nämns där angående sättet jag får kunder på.

    Att arbeta metodiskt som att se till orsak och verkan är en förutsättning för det här arbetet inom optimering. Förvisso gäller det även för andra arbeten.
    Så att då kunna spåra varifrån de kunder man har kommer ifrån är en lätt sak.
    Då jag arbetar heltid med SEO är det lätt att kontrollera hur mycket av intäkterna från företaget som kommer från kunder som direkt kan hänföras till min verksamhet som aktiv i SEO-forum.
    Och då inte från den lite torftiga presentationen som finns på avdelningen SEO-konsulter i forumet.
    Utan snarare på det aktiva skrivandet jag gör här.

    Ser då att strax över 50% av mitt företags intäkter kommer från de kunder som kan spåras till forumet.
    Övrig fördelning ligger på referenser från andra kunder, egen kundanskaffning vilket för övrigt är den minsta delen.

    Sedan finns det bland några en underskattning om vilka som besöker och läser forumet. Där finns allt ifrån de med en nystartad MFA-sida till företagskoncerner med miljardomsättning.
    Alla potentiella kunder.

    Så förutom kunskapsinhämtning, nöjet att hjälpa andra finns också ett strikt kommersiellt intresse att vara aktiv.
    Senast redigerat av Urban G den 2011-06-18 klockan 13:56.

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jättekul att höra Urban att du får en så stor nytta av forumet. Jag tror precis som du att många inte har insett detta.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Jag börjar se nyttan av att vara aktiv här inne.

    Det finns många fördelar, både kunskapsmässigt, kommersiellt och skönt att kunna ge tillbaka information till nybörjare.

    Det är kul att du, Urban visar så öppet att det faktiskt genererar såpass stor del av dina inkomster via detta forum.
    Det är ju helt fantastiskt faktiskt!

    Det är det bästa forumet, oavsett vilken kunskapsnivå man ligger på inom SEO, enligt mig.

    Kör hårt och botanisera runt bland alla guldkorn som finns här inne!
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Kul med SEO Forum
    Av Soffan i forum Introduktion
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 10:52
  2. Forum för SEO på engelska
    Av svenska_hemsidor i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 08:49
  3. Egen katalog med admin för länkägare?
    Av Marcin i forum Kataloger
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 20:50
  4. Jim lägger ned sin SEO-verksamhet
    Av Anton Johansson i forum Nyheter
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 11:12
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-03, 14:55