Resultat 1 till 4 av 4

Sökoptimerat två sidor med samma keyword

  1. #1
    daaajMs avatar
    daaajM daaajM är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    36
    Hej.

    Nu vet jag inte riktigt hur jag tänkte, först sökoptimera jag mindomän.tld för "funny images", sedan kom jag på idéen att optimera mindomän.tld/funny-images (en samling av roliga bilder) för sökordet då den kanske skulle få mera inlänkar.

    Så nu har jag ordnat massor med inlänkar till de båda sidorna och båda är optimerade för sökordet, men det är ju inte nå bra!

    Någon som har nån idé på hur jag ska lösa detta smartast, vilken sida tror ni jag kommer ha lättast att få upp för "funny images".

    Jag funderar på att köra startsidan, men hur gör jag då med /funny-images då jag fixat ett flertal inlänkar mm, kan jag göra en redirect på /funny-images eller startsidan, eller bör jag ta bort /funny-images alt byta namn ?

    hur löser jag detta smartast och bäst?
    Senast redigerat av Urban G den 2011-06-23 klockan 16:04. Anledning: Redigerat enligt regel 1

  2. #2
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Jag tycker inte där är något fel med att ha två optimerade sidor om samma ämne så länge du hänvisar Google vilken sida DU tycker är viktigast. Att den ena sidan har mer länkar berättar för Google vilken sida andra tycker är viktigast. Du löser det med intern länkar från ex. startsidan till din andra sida med keywordet.

    Tänk så här, vilken sida vill besökaren helst hamna på om de söker efter Funny images? En sida som din har ju mycket med besökaren att göra, är sidan bra så stannar besökaren och återkommer för att se roliga bilder, är det tvärtom så lämnar de väldigt snabbt och du får endast ett besök i din statistik, vilket är meningslöst. Se till att besökaren hamnar på rätt sida!!

  3. #3
    daaajMs avatar
    daaajM daaajM är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    36
    Hur exakt berättar jag för Google vilken jag tycker är viktigast?

  4. #4
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Intern länka mot den sida du vill skall vara huvudsinda med den ankartexten, skaffa externa länka till den sidan med ankartexten. Ändra kanske h1a + meta title på den sidan som inte är huvudsidan och den sidan som är huvudsidan sätter du sökordet i både h1a och title. Det sista tror jag inte ens är nödvändigt men en fördel, jag tror det räcker med att du intern länkar till den sidan och skaffar lite externa länkar till den. Du kan pma mig vilken sida det handlar om och sökord så kan jag ge dig mer exakt hjälp

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Samma artikel med två olika url:er!
    Av McDavid i forum URL-omskrivning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-09-07, 00:08
  2. Två domäner till samma sajt
    Av Starblue i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-13, 23:18
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-17, 23:52
  4. Samma produkt - två olika URLer?
    Av LisaT i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 23:11
  5. 3 sidor med samma innehåll. Är det 301 som gäller?
    Av Gustav i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 23:47