Resultat 1 till 2 av 2

toplistor?

  1. #1
    bobos avatar
    bobo bobo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    1
    Hur är det med sidor som blogtoppen osv, som länkar och har topplistor, men kräver att man har en bild och eventuellt länk tillbaka, är det bra eller dåligt? Om det är vettigt, ska man göra knappen osynlig?

  2. #2
    Jonathan Björkskogs avatar
    Jonathan Björkskog Jonathan Björkskog är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Finland
    Inlägg
    82
    Knappen behövs för att topplista-sidan skall kunna mäta dina besökare på ett ungefär. Knappen finns på deras server men visas på din sida. Varje gång knappen laddas så registrerar topplista-sidan det som ett besök på din sida. Med hjälp av de siffrorna kan de då ranka bloggarna, så att de med flera besökare kommer högre upp i listan.

    Så ifall du redan har många besökare så får du din länk på en synligare plats på topplistan.
    Ifall du inte har många besökare så får du i alla fall en tillbakalänk från topplistan, men inga besökare.
    Ibland kan man också skippa att lägga in knappen, du kommer ändå att visas på topplistan, men då i botten eftersom de inte kan "räkna" dina besökare.

    Knappen behöver du inte gömma, om du slänger in 6-7 knappar någonstans i footern eller på nån annan dold plats så stör de inte utséendet nämnvärt. Och den kraft som "går ut" från bloggen på grund av att du länkar ut är ändå så försumbar att man oftast nog har mera nytta av att registrera sin blogg än av att inte göra det. Dock så fungerar nog knappen även om den är gömd.

    Och sen när man har många besökare så är topplistorna ett bra verktyg för att jämföra sin besökarmängd med andra. Tror dock att endast sidvisningar räknas, så samma besökare kan räknas fler gånger (rätta mig om jag har fel).

    Idealet är ju att ha så många besökare att ens blogg hamnar på topplistans första sida, för att få så mycket kraft som möjligt från den domänen.

    Sen tror jag att det finns vissa blogglistor som också rankar bloggarna beroende på hur många besökare du skickar till dem. Vill man komma högt upp på dessa så bör ju knappen vara synlig.
    Jonathans Facebook Tricks

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)