Resultat 1 till 5 av 5

Dubbleringar?

  1. #1
    Maryams avatar
    Maryam Maryam är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    2
    Hej alla!

    Om man har samma produkter i tre länder med samma domännamn (se exempel nedan).
    Hur undviker man att det kan ses som dubbleringar (spam länkar). Har riktat in /se/,/no/ till respektive land i google inställningar, men räcker det?

    ww.domännamn.com/
    ww.domännamn.com/se/
    ww.domännamn.com/no/
    Senast redigerat av Maryam den 2011-09-19 klockan 15:53. Anledning: url

  2. #2
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Du får se till att ha unikt innheåll för respektive land. Men produkt specifikationer brukar inte vara något problem, men produkt beskrivningar bör vara unika enl. min erfarenhet om de skall ranka i sin tur på de olika språken.

  3. #3
    Maryams avatar
    Maryam Maryam är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    2
    Hej Fredrik.

    Tyvärr är de flesta produkt beskrivningarna på engelska, just därför blir de likt varann. Allt utöver det på sidan är unikt.
    Något annat tänka på?

  4. #4
    catchs avatar
    catch catch är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    79
    Det här var intressant, väntar med spänning på hur man bör gå till väga.

  5. #5
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Att översätta produkt beskrivningarna vore ju det bästa. Men är övriga element översatta förutom dem kan det fungera, men den konstanden det kostar att anlita en översättare om ditt produktsystem klarar av att hantera olika produktbeskrivningar för olika språkversioner är definitivt värt det. Det bästa är att eftersträva så mycket unikt innheåll som möjligt om du vill ranka bra på produkter i respektive länder. Svårt att säga så mycket mer utan veta vilken sida det handlar om :-) Du kan ju alltid PMa mig för mer hjälp

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)