Hejsan, Nu gör man ett nytt inlägg på en fråga som jag har skruvat en del på.

På en av sidorna jag har så är rankningen på olika sökord väldigt stor, Men majoriteten ligger på runt 20 i placering. Oavsett hur mycket jag jobbar med detta så står det still. Och detta är då ett av mina starkaste sökord. Men på ett antal mindre sökord rankar jag olika. Det kan hoppa från placering 3 till 150. Och detta bara på en enda sida.

När jag sen analyserar ett par satelliter så rankas oftast orden mellan c:a 1 till 5. Och då kan fraserna/sökorden innehålla samma sökord som på min huvudsida. Är detta ett straff? typ 20+ straff eller något? Och om det nu är ett straff, Vad kan jag göra för att komma loss ifrån det. jag vet att det finns en liten strulighet med hemsidan, Verkar som om det finns 3 startsidor av den (har köpt e-handelslösning). Detta är något som åtgärdas i skrivandes stund, Men tänkte mer om det kan bero på problemet.

Eller kan det vara så att just det sökordet har stor konkurrens? i så fall, Hur kan jag se om konkurrensen är större eller mindre på diverse sökord/sökfraser.

Kan säga att huvudsidan är en webbutik, Och jag vet att det finns ett antal starka konkurrenter där ute .