Resultat 1 till 4 av 4

Optimera ett nyckelord på en sida med kort med informativt content

  1. #1
    merczs avatar
    mercz mercz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    98
    Hej!

    Jag har ganska nyligen skapat en sida inom resor där jag vill optimera ett relativt konkurrensfritt nyckelord. Saken är att denna undersida på hemsidan har ett ganska kortfattat content (dock matnyttig och relevant information).

    Vad jag undrar är vad man kan göra förutom att bygga satellitsidor och andra länkar i optimeringsväg. Jag kan ju inte direkt spamma nycketordet eftersom informationen inte är mer än 300 ord.

    Har för tillfället nyckelordet i var 3:e /4:e mening samt i urlen. Har även gjort en h1 tagg med nyckelordet i.

    Ligger för tillfället på sida 2 i serpen. (vilket jag inte är särskillt nöjd med)

    Kommer jag få bra resultat om jag fixar fler relevanta länkar, eller ska jag satsa på att försöka optimera texten ytterligare?

    Lite tips om skulle vara väldigt upskattat!

    Med Vänliga Hälsningar

    Jonas

  2. #2
    SEO-philippes avatar
    SEO-philippe SEO-philippe är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    25
    Hej,
    Jag har ej kollat på hemsidan du menar, så jag kan inte ge direkt konkreta tips och exempel, men generella tips kan jag ge dig

    Det är bra att du har ordnat H1 taggen med ditt nyckelord. Se till att det är i början av taggen.
    Titeln samma sak, och även description meta taggen kan vara bra att göra samma sak på.

    Se till att du har nyckelordet i fet stil någonstans på sidan, gärna högst upp i första paragrafen.
    Se även till att du har en bild med ALT attributet satt till nyckelordet.
    Se till att du har en intern länk som är samma som sökordet, t.ex. om nyckelordet är RECEPT, så kan du ha en länk till en del av sidan som har URL:en "OM_RECEPT...

    Finns mängder med info, google så htitar du massvis. 300 ord är nog lite för lite skulle jag säga, försök öka ditt innehåll.
    Lycka till.

  3. #3
    merczs avatar
    mercz mercz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    98
    Tack så mycket för den konkreta informationen. Det var precis vad jag sökte!

  4. #4
    planas avatar
    plana plana är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    102
    Om publiken (din målgrupp, de du vänder dig till) betraktar din webbplats som användbar kommer mycket vara intjänat där.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-12, 12:09
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-18, 12:32
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 21:20
  4. Köpa länk på en sida med annat språk
    Av Kvarna i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-22, 11:16
  5. Optimera en sida!
    Av pokerbolaget i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 12:33