Resultat 1 till 3 av 3

Peka flera beskrivande domäner till en domän.

  1. #1
    Froddes avatar
    Frodde Frodde är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    17
    Hej,
    Är splitterny här på forumet, 2 nybörjarfrågor:

    1)
    Inga gamla domäner finns, detta gäller 1 företag som ska ha 1 gällande domän: Vi ser några fina korta fraser man sannolikt använder när man söker efter vår (icke unika) tjänst. Kan man inte registrera dessa som domäner och peka till den gällande domänen? Det handlar kanske om 3-4 sådana beskrivande domäner + 1 ny huvuddomän. Borde inte detta ge fler besökare till vår blivande hemsida?

    2)
    Är det vettigt att alltid dubbelregistrera domän som t ex har Å? Många skriver väl fortfarande in t ex Aland i dags dato?

    Bästa novis-hälsningar

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    1.
    Nja, att bara registrera domäner och redirecta in dem i huvuddomänen kommer inte ge något särskilt, i alla fall inte ur SEO-synpunkt.
    Är det gamla domäner som har länkar till sig följer en del av den kraften med, men är det domäner som inte använts av någon annan tidigare finns ingen kraft att skicka med.
    Det ni kan göra är att bygga sajter på de beskrivande domänerna och försöka ranka på de orden med respektive sajt. Det kan dock bli ett ganska stort arbete, och jag skulle inte rekommendera att börja där. Jobba med er huvudsajt istället, och se till att ni får till den bra.
    (Det kan såklart vara bra att köpa domänerna ändå, och spara dem för framtiden, så att ingen annan knycker dem)

    2.
    Ja, det tycker jag. Registrera både med och åtan å, ä och ö. Själv skulle jag använt domänen utan svenska bokstäver, och gjort en redirect på de andra, men där skiljer sig åsikterna åt en del. Jag gör så för att jag tycker det är snyggare typ.

  3. #3
    Froddes avatar
    Frodde Frodde är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    17
    Tack!
    Känns som stabila svar Aaron, jag tror vi kommer göra som du föreslår.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Får en länk peka upp en nivå med ../ ?
    Av John Ivarsson i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-27, 11:04
  2. Vilken domän skall man peka till vilken
    Av Swingit i forum Domänen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-28, 11:31
  3. Flera domäner till samma webbhotell
    Av Erik Bergman i forum Domänen
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 15:03
  4. En eller flera nischer på en domän?
    Av j0han i forum Domänen
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 09:19
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 18:03