Resultat 1 till 3 av 3

php och seo

  1. #1
    PernillaEAs avatar
    PernillaEA PernillaEA är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Inlägg
    33
    Om jag önskar fylla en sidfot med nyckelord som länkas till olika sidor av webbplatsen tänker jag mig att kunna göra det på 2 sätt och undrar om det har någon betydelse ur seo synpunkt hur jag gör:

    1. lägga texten på en php sida som jag sedan hämtar in på varje specifik sida
    2. lägga in texten på varje sida

    Någon som kan förklara för mig?

  2. #2
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Nej det kommer inte göra något, google och allt ser output koden, dvs den som php funktionen som du använder dig av genererar, så om du skriver en länk så här: <a href="blablabla.se">blablabla</a> eller hämtar in den via en php funktion så kommer den fortfarande skrivas ut i html så som jag skrev först. Google ser bara det, så det kommer inte göra någon skillnad.

    Självklart är väl #1 enklare om du ska ha samma länkar på alla sidor, då behöver du bara ändra på ett ställe, minimerar risken för fel :P

  3. #3
    PernillaEAs avatar
    PernillaEA PernillaEA är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Inlägg
    33
    Citat Ursprungligen postat av welander Visa inlägg
    Nej det kommer inte göra något, google och allt ser output koden, dvs den som php funktionen som du använder dig av genererar, så om du skriver en länk så här: <a href="blablabla.se">blablabla</a> eller hämtar in den via en php funktion så kommer den fortfarande skrivas ut i html så som jag skrev först. Google ser bara det, så det kommer inte göra någon skillnad.

    Självklart är väl #1 enklare om du ska ha samma länkar på alla sidor, då behöver du bara ändra på ett ställe, minimerar risken för fel :P
    Det var ju riktigt skönt att höra eftersom det underlättar en hel del!!
    Tack!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Seo + php/html
    Av PernillaEA i forum Optimering
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-27, 10:59
  2. SEO/PHP kodare
    Av SEdomaner i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 11:21
  3. Php include och seo?
    Av goo i forum Optimering
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 22:28
  4. Söker duktiga och prisvärda PHP-utvecklare
    Av Björn Lilja i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 12:50
  5. PHP och Mysql forum
    Av Anton Johansson i forum Optimering
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 12:22