Resultat 1 till 12 av 12

Betalar för länkar

  1. #1
    wahlmans avatar
    wahlman wahlman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    80
    Hej jag byggde länkar till min sida själv förut och de länkarna kan jag se. Fast för ca tre månader sedan har jag betalat för att någon ska bygga länkar åt mig. Mina sökord har stigit i serpen så det är okej. Fast jag kan ej se att det tillkommer några länkar. Kan det byggas länkar till en sida fast man inte ser dem.

  2. #2
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Vad menar du med "man inte ser dem"? Det kan vara så att det verktyget du använder för att se länkar inte har hittat de än.

    Fråga personen som du köpte länkarna av vart de hamnat. Är det en seriös sökmotoroptimerare så är han transparent och visar dig vilka länkar han har byggt och som du faktiskt har betalat för.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  3. #3
    wahlmans avatar
    wahlman wahlman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    80
    Jag går in på opensiteexplorer.org och kan se mina länkar. Det har inte ökat något i antal där på de tre månader som jag har betalat för mitt länkbygge.
    Ja han kunde visa mig vart länkarna byggs, fast jag skulle få betala för det. Tyckte bara att det är konstigt att jag inte ser att det tillkommer några nya.

  4. #4
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Opensiteexplorer är inte så snabba på att visa nya länkar. Sen spelar det inte så stor roll vad opensiteexporer ser eller inte ser, det är ju vad google ser som räknas.

    Om han inte vill visa vart länkarna finns gratis så skulle jag ta det som en varningsflagga för att anlita honom igen.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  5. #5
    wahlmans avatar
    wahlman wahlman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    80
    vart är ett bra ställe att se sina länkar.

  6. #6
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Dessvärre är opensiteexplorer det bästa jag känner till...
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  7. #7
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    http://www.majesticseo.com/reports/s...lorer/summary/
    https://ahrefs.com/site-explorer/backlinks/
    Två till här. Vid fler sökningar kan det krävas att du blir medlem, samma sak om du vill ha en utökad sökning.

  8. #8
    wahlmans avatar
    wahlman wahlman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    80
    Tack för tipsen. Fast de visar väldigt olika om hur många länkar man har.

  9. #9
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av wahlman Visa inlägg
    Fast de visar väldigt olika om hur många länkar man har.
    Det beror på att internet är ganska stort och det tar en stund att leta igenom alla sidor. "Felmarginalen" vid länkspårning är stor. Ägare av webbplatser kan t.ex. utesluta indexerande sökmotorer att göra just det. För att se den sanna bilden måste man köpa tjänsten av någon som inte bryr sig om regler (som robots.txt) och som indexerar alla sidor på internet. Kostar en slant, men det finns.

    Ahrefs är en rätt bra tjänst. Majesticsnubbarna har jag själv haft möte med i Las Vegas - sales pitchen är imponerande men resultaten är faktiskt rätt klena. Det kan ha blivit bättre hoppas jag. Som sagt - det är av naturliga skäl en stor uppgift att ge den sanna bilden av länkar. Har du betalat för att få resultat - enligt ditt första inlägg - så borde du vara en rätt nöjd kund.

    mvh Anders

  10. #10
    wahlmans avatar
    wahlman wahlman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    80
    Om man betalar för att någon ska bygga länkar till min sida. För att sedan sluta med den tjänsten efter några månader. Kan det vara så att länkarna som har gett min sida kraft, ligger någonstans så att han som byggt länkarna kan ta bort de länkarna. Så att mina sökord kan sjunka i serpen.

  11. #11
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Visst kan det vara så att länkarna tas bort om du inte fortsätter betala för dem. Inte speciellt ovanligt förfarande. Lite som att om du köper en annons att visas i en tidning och du slutar betala så visas inte annonsen något mer. Eller för att ta en vanligt länkbyte där en av parterna tar bort sina länkar då tar den andra bort sina också eller du köper en banner på en webbplats.
    Men frågan är vad ni kommit överens om i det här fallet. Permanenta länkar eller så länge du betalar för dem.

  12. #12
    wahlmans avatar
    wahlman wahlman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    80
    Okej vi har inte kommit överens om något mer än att det ska byggas länkar till min hemsida. Då är det dags att fråga känner jag. För jag vill ju att det ska byggas permanenta länkar. Är det så lätt att hålla koll på vart man lagt alla länkar för att kunna ta bort dem. Har man länkarna samlade någon stans.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Jag söker någon som är duktigt på sökoptimering! Jag betalar
    Av posternpostern i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-15, 16:33
  2. Betalar för en privatlektion inom webbanalys
    Av carlespuyol i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-10, 13:33
  3. Se vad andra betalar per klick
    Av MattiasN i forum Google AdWords
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 15:43
  4. Branscher som betalar bra per klick (adsense)
    Av Niklas i forum Sökordsanalys
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 13:11