Resultat 1 till 6 av 6

Lägga in texterna

  1. #1
    V.Lindbergs avatar
    V.Lindberg V.Lindberg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    12
    Hej,

    Läst en del om vikten av CONTENT alltså texterna på sidorna och nu fått ihop 4000 ord som ska in på hemsidan. Nu är frågan hur och vart texter skall placeras?

    Ger de mer "kraft" beroende på dess placering.
    Om man använder flera undersidor med texter är det sämre?
    Eller ska man fylla en sida med all text och isf ha länkar överst som tar läsaren till rätt område?

    Mvh
    Victor Lindberg

  2. #2
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Ju fler sidor desto bättre, och har du för mycket text så trunkerar G texten och läser inte det sista, därför bör man inte lägga länk längst ner på sidan i en jättelång text. Sådan är min erfarenhet iaf. Jag ser sällan en sida som har över 1000 ord, utan upp till 1000 ord kan vara lämpligt skulle jag säga. Dela sedan upp det på flera undersidor, får du ett par hundra sidor kommer G att älska din domän :-)

  3. #3
    V.Lindbergs avatar
    V.Lindberg V.Lindberg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    12
    Okej, blir det negativt om jag repeterar en intro text på varje undersida först och sedan lägger till den nya informationen under?

  4. #4
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av V.Lindberg Visa inlägg
    Okej, blir det negativt om jag repeterar en intro text på varje undersida först och sedan lägger till den nya informationen under?
    Varför skulle du vilja ha en intro text på varje undersida? Vad skulle det vara för text och vad skulle syftet med den texten vara?
    Vad för sorts content är det du ska lägga till? Är det 4000 ord runt 1 sökord eller flera olika?

  5. #5
    V.Lindbergs avatar
    V.Lindberg V.Lindberg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    12
    Citat Ursprungligen postat av Niklas Aronsson Visa inlägg
    Varför skulle du vilja ha en intro text på varje undersida? Vad skulle det vara för text och vad skulle syftet med den texten vara?
    Vad för sorts content är det du ska lägga till? Är det 4000 ord runt 1 sökord eller flera olika?
    Hej Niklas,

    Jag bygger en ehandels plats, vet inte om man får länka? (Försöker skriva så "öppet" som möjligt så att andra kan använda svaren )
    Alla de nya texterna är bakgrundsfakta, tips, vart man kan använda produkterna mm. Men det är även mer inriktade fördjupningar som passar på flera produkter.

    Min första tanke var att lägga all information på en sidan t.ex FAKTA:
    Och sedan rada upp all information med kanske snabblänkar i början. Där jag kan länka till olika delar av texten ifrån olika produkter.

    Nu fick jag svaret att det kanske är bättre med under sidor á 1000 ord.

    Om jag då lägger in länkar ifrån olika produkter så kommer dessa till olika undersidor och då kanske de behövs en grundtext på varje sida som säger att ni kan hitta mer här eller där om start informationen.

    Mvh
    Victor
    (ps. Tack för länkarna om hur man lägger in matnyttigtext på artikelnivå)

  6. #6
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Hej Victor, ingen orsak. Då vet jag ju dessutom vilken site det gäller.

    Text är viktigt när det gäller SEO, men det handlar ju om att skapa text som ska hjälpa dig att ranka på dina sökord också.
    Fjodors svar är bra om din fråga varit mer generell. "Jag ska skriva en text om mopeder, hur mycket ska jag skriva?" Då skulle jag säga att en text med upp till 1000 ord hade varit super. Men utan att ha sett ditt nya content så tycker jag att det är mycket svårare.

    Tänk användarvänlighet OCH seo, inte bara det ena. Skapa några olika sidor som kan hjälpa dina befintliga besökare, och samtidigt locka in lite nytt folk från Google. Försök att inte ha mindre än 3-400 ord per undersida, och lägg inte in mer än 1000 ord för då kommer folk inte orka läsa allt.

    Om du lägger all text på en sida så blir det svårt för dig att optimera sidan, även om texten kommer att få en del besökare på konstiga long-tail sökningar.
    Om jag skulle Googla på "vart man kan använda produkterna" och hittat din sida, men texten jag söker inte finns i början av 4000-ords texten, så lär jag lämna sidan igen eftersom den initiala informationen jag kan se inte matchar min sökning på Google.

    Hoppas det hjälpte

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. AdWordskampanjer, hur bäst lägga upp?
    Av Patrik Berggren i forum Google AdWords
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-10-02, 09:32
  2. Lägga till AdSense
    Av Johnz i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-09-30, 16:26
  3. Hur mycket energi ska jag lägga på PR...
    Av alle9134 i forum PageRank
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 22:48
  4. Hur man bör lägga upp ett länkbete
    Av Stefan Nilsson i forum Länkbygge
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 21:23