Hej,
Jag är väldigt novis vad det gäller SEO och i det här fallet Google Analytics, men jag har stött på ett väldigt irriterande problem.
Jag har cirka 80 kunder som syns på min sida, för dessa kunder vill jag kunna skicka ut månatliga rapporter, som visar antal besök, deras populäraste annonser osv osv.
Jag kan filtrera ut detta i Analytics, men det kommer i olika tabbar osv, jag kan alltså inte sammanfatta allt i en standard rapport, välja kund och sen bara skicka iväg det som en snygg pdf.
Vad använder ni? Jag har surfat runt en massa för att försöka hitta något som gör detta bra och där man kan ställa in alla variabler snyggt, så som reporting suite och desktop reporting. Men det verkar inte riktigt som att någon av dem gör det jag vill. Eftersom de kostar pengar så vill jag inte köpa någon licens innan jag vet att de uträttar det jag efterfrågar.
Så min fråga till er är alltså, hur löser ni sånt här? Vilket rapporteringsverktyg kör ni med?
Jag har sökt runt på forumet men inte sett någon tråd där detta blir belyst? Kan vara så att jag har missat det någonstans men jag har iaf inte hittat det.
Väldigt tacksam för svar!
PS. Jag har kanske postat i fel underkategori nu, om så är fallet, flytta bara till den korrekta så jag vet var jag ska skriva om sånt här innan
Nu ser jag att jag kanske borde lägga det under SEO-Verktyg istället, så jag koppar in den där ist!