Resultat 1 till 8 av 8

Nätverk av hemsidor på samma webhotell

  1. #1
    Tryms avatar
    Trym Trym är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    38
    Hej!
    Jag har ca. 10 nyckelordsdomäner som jag planerar att bygga sidor på som är tänkte att via inlänkar bygga upp företagsnamn.se ranking.

    I dagsläget har jag tillgång till 3 webhotell som jag kan lägga siter på utöver det webhotell som företagsnamn.se kommer ligga på.

    1. Hur är de allmäna principerna kring detta, spelar det någon roll om siterna fördelas på olika webhotell från olika leverantörer eller kan alla nyckelorddomän-sidor ligga på samma webhotell och länka till företagsnamn.se?

    2. Bör jag ha fokus på att bygga inlänkar till de enskilda nyckelordsdomänerna för att ge de sidorna cred eller bör jag satsa krutet på att skaffa länkar från t.ex. länkdatabaser till företagsnamn.se?

    Tack på förhand, ni är grymma!!

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Hej. Jag försöker svara så gott det går.

    1. Ja, det spelar viss roll. Har du möjlighet att sprida sajterna på flera IP:n, så gör det. Nu är det inte så många, så det är kanske inte jätteviktigt. Men det ger klart mer att ha sajterna hostade på olika ställen om du ska använda dem för att länka till din huvudsajt. Bygger du dem för att de i första hand ska ranka på sina respektiva sökord spelar det inte lika stor roll.

    2. Splitta arbetet, hälften till stelliterna och hälften till din huvudsajt eller nåt sånt. Dina satelliter kommer inte ge nåt om de inte själva har länkar till sig, men de tio sajterna kommer förmodligen inte räcka för att få det resultat du vill ha på din huvudsajt.

    Jag vet inte riktigt vad du menar med en "länkdatabas" om jag ska vara ärlig, men det låter som något dåligt, som jag inte skulle rekommendera dig att använda.

  3. #3
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Citat Ursprungligen postat av AaronAxelsson Visa inlägg
    Jag vet inte riktigt vad du menar med en "länkdatabas" om jag ska vara ärlig, men det låter som något dåligt, som jag inte skulle rekommendera dig att använda.
    Låter för mig som han menar Länkkataloger med ordet länkdatabas.
    Jag skulle vara försiktig med dessa idag efter alla uppdateringar från google.

    Mitt tips till TS: Pröva dig fram, det är så man lär sig mest, inte av vad andra skriver till dig, vem vet du kanske hittar en ny teknik till att skapa sattelitsidor som ingen annan har tänkt på innan. eller så lyssnar du på vad forum och dylikt skriver, men då kanske du aldrig hittar den perfekta tekniken.
    Alla har sitt egna sätt när det kommer till SEO, det är bara sökresultatet som kan säga att du gjorde rätt eller fel, vägen från start till google säger till om du har gjort totalt fel eller helt rätt är lång och det finns väldigt väldigt många olika stigar man kan ta.

  4. #4
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Citat Ursprungligen postat av Trym Visa inlägg
    Hej!
    Jag har ca. 10 nyckelordsdomäner som jag planerar att bygga sidor på som är tänkte att via inlänkar bygga upp företagsnamn.se ranking.

    I dagsläget har jag tillgång till 3 webhotell som jag kan lägga siter på utöver det webhotell som företagsnamn.se kommer ligga på.

    1. Hur är de allmäna principerna kring detta, spelar det någon roll om siterna fördelas på olika webhotell från olika leverantörer eller kan alla nyckelorddomän-sidor ligga på samma webhotell och länka till företagsnamn.se?

    2. Bör jag ha fokus på att bygga inlänkar till de enskilda nyckelordsdomänerna för att ge de sidorna cred eller bör jag satsa krutet på att skaffa länkar från t.ex. länkdatabaser till företagsnamn.se?

    Tack på förhand, ni är grymma!!
    Försökte bif en jpg för att visa ett logiskt länknät där du kan använda dig av SEO Sunday för att få jos till sina satelliter, men du kan tex använda dig av SEO Sunday, artikelkataloger, länkbyten och dela upp dessa mellan dina satelliter, och andra Web2.0-tjänster. Dela upp mindre starka länkbyten till dina satelliter, och länkbyten med högre "trust" direkt till moneysite. Det är ett alternativ.
    Senast redigerat av SEOJonas den 2012-06-12 klockan 18:46.

  5. #5
    Tryms avatar
    Trym Trym är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    38
    Stämmer, menade länkkataloger, sry

    Tack för era tips, uppskattas stort!
    Har ni några webhotell ni brukar använda er av till sattelitsidor? Upptäckte att one.com som jag har de flesta konton på inte tillåter flera domäner till ett webhotell, så behör iaf ett nytt

  6. #6
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Loopia, Binero, Citynetwork fungerar bra tycker jag.

  7. #7
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    crystone å citynetwork har båda rätt bra erbjudande på webhotell just nu, värt att kolla in. båda två kan du ha flera domäner kopplade till samma konto

  8. #8
    Tryms avatar
    Trym Trym är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    38
    crystones 15 kr första året var inte fyskam Tack Welander!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Webhotell med ASSP
    Av henca i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-06, 12:10
  2. Samma IP adress från flera hemsidor?
    Av Hansen i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-27, 23:50
  3. Bra webhotell med servrar i USA?
    Av miraclesinc i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 12:03
  4. Svar: 37
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 07:53
  5. Webhotell för phpLD?
    Av Marcin i forum Kataloger
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 13:27