Resultat 1 till 6 av 6

SEO på nya sajter, tidsram för genomslag på Google

  1. #1
    Nicohls avatar
    Nicohl Nicohl är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    3
    Hej!

    Ny här och novis på SEO och Internetmarknadsföring. Lite kort info innan frågan: jobbar med en stark produkt för en globalmarknad, vi säljer via ÅF och partners.
    Nu vill även sälja via nätet. Har suttit med en webbyrå med SEO-kompetens, enligt briefen kommer vi bygga anpassade "landingpages" för 6-8 st. kundgrupper, vi kommer jobba med GoogleAds, SEO, kundregister mm. Våra "landingpages" kommer att gå till en huvuddomän med relevant innnehåll.

    Etfer en SEO på huvuddomän och "landingpages". Hur lång tid tar det innan man ser resultat hos sökmoterna främst Google?

    Feedback på upplägg och tips välkomnas!

    /Niclas

  2. #2
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Hej!

    Jag rekommenderar dig att kolla med två leverantörer för att jämföra både priser och strategier på upplägget. Jag har själv varit med i lansering av produkter/shoppar/tjänster på en globalmarknad och det skiljer sig mycket mellan leverantörer. Välj också leverantörer som är bäst på de olika sakerna, dvs folk skall bara syssla med vad de är bäst på om det skall bli riktigt bra :-). (Visst finns de byråer som är bra på allt men varför lägga alla ägg i samma korg?). Vill du kan du berätta lite vad det är ni skall köra med på PM så kan jag ge dig ett kostnadsfritt förslag på hur jag hade gjort.

    Resultatet varierar JÄTTE mycket och beror på hur konkurrens utsatt nischen är ni skall arbeta med. Ännu en gång, det är viktigt att kolla så leveratören VERKLIGEN kan SEO och inte bara säger sig ha koll på det som många webbyråar gör. Det lönar sig att göra sin research innan ni anlitar någon och kör igång, det kan jag lova. Väldigt kostsamt att rätta till problem i efterhand.

    Välj också RÄTT plattform om ni är en ehandel som enkelt klarar av fler språk. (Länder, olika rättighetsnivåer för partners etc etc etc).. ja listan kan göras väldigt lång.

  3. #3
    Nicohls avatar
    Nicohl Nicohl är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    3
    Tack för svar! Du har absolut rätt och vi kommer höra med andra leverantörer också. Det är så att jag håller på planering, gant-scheman för internplanering. Tänkte att det här var ett bra forum för att få objektiva svar. Men om man köper en SEO-tjänst, vill man som ju som beställare veta att tjänsterna är utförda och vad resulatet blev....sen förstår jag att det är komplex fråga och service avtal krävs med uppdateringar.Men med ett bra SEO-arbete utfört initialt tar det veckor?månad 1-2 eller fler.

    Inget kul och inte veta vad det är för produkt? I know...de vill ligga lågt, hoppas ingen misstycker.

    /N

  4. #4
    Nicohls avatar
    Nicohl Nicohl är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    3
    relevant för optimeringen, alla sajter på ENG, sökning av kunder sker på ENG, ingen e-handel, alla sidor aspx. innehåll: text, bilder, film.

  5. #5
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Hej Nicohl

    Om det är så att ni startar upp verksamheten på en helt ny domän så ska du nog inte räkna med att så några större resultat under de första sex månaderna. Det är såklart lite beroende på vilken tjänst du köper in och så vidare, men ett riktmärke är att du kanske kan börja få några positioner på förstasidan på Google.com nånstans där. Efter ett år ungefär är det rimligt at du ska kunna börja räkna hem din investering.

    Ja, det låter kanske väldigt länge, men det är de tidsramarna du har att jobba med, speciellt om du ska ge dig in på Google.com.

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Resultat på ett inledande SEO-arbete bör du se inom vecka ungefär.
    Vi pratar nu inte några större förändringar men definitivt att något har hänt i alla fall. Mindre förändringar på placeringar en bit ned i serpen, låt säga runt plats 20 och nedåt.
    Lite då avhängigt vilka begrepp det gäller.

    Men det förutsätter att du har kontroll tidigare på hur webbplatsen ligger till i serpen på aktuella begrepp innan förändringar göras.

    Tillägg:
    Aaron ger i inlägget ovan ett bra svar på hur lång tid det kan ta för mer varaktiga och värdefulla resultat.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. 25 sajter bortskänkes
    Av pisod i forum Nyheter
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 23:53
  2. Köper sajter
    Av Daniel_K i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-26, 20:56
  3. Köper sajter
    Av Daniel_K i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 11:31
  4. Sajter köpes
    Av Jim Westergren i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 20:14
  5. Att slå ihop två sajter
    Av creo i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 23:32