Resultat 1 till 20 av 20

Kunskapsnivå? När uppdateras den?

  1. #1
    j0hans avatar
    j0han j0han är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    78
    När uppdateras ens kunskapsnivå utifall man skulle ändra den? Jag tycker jag har tagit steget från nybörjare till att veta åtminstone vad jag gör.

  2. #2
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av j0han
    När uppdateras ens kunskapsnivå utifall man skulle ändra den? Jag tycker jag har tagit steget från nybörjare till att veta åtminstone vad jag gör.
    Rent spontant kan det ju vara kul att du visar detta genom att svara på några förfrågningar i forumet om enkla saker och därmed bidrar till kvalitet och får högre "rykte" i röstningsfunktionen efter att du hjälpt folk och bidragit.
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  3. #3
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Det har du rätt i Paul, men det ser fortfarande bättre ut om det står "Kan SEO rätt bra" än "Lär mig SEO". Jag har också funderat på att kontakta Jim och be honom byta. Mitt rykte är ju relativt bra på forumet men egentligen handlar det om två saker: det ena handlar om kunskapen inom SEO och det andra handlar om hur man skött sig på forumet. Även om det ena ofta speglar det andra.

    Men lite till ska jag vänta .. Vill ju känna att man förtjänar det också.

  4. #4
    j0hans avatar
    j0han j0han är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    78
    Paul, Jo det är klart. Men jag är en sådan som mest läser i det tysta och ibland kommer med något dumt inlägg

    agaton, jag tycker inte man ska "straffas" för att man inte är aktiv på forumet. Eller var det inte så du menade?

  5. #5
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Nej verkligen inte! Jag menade att ryktet på forumet egentligen inte handlar om hur duktig man är i SEO, utan hur man skött sig på forumet. Men där gynnas såklart de som är mer aktiva än andra eftersom de troligtvis får fler ryktespoäng.

    Själv tycker jag att det borde gå att "byta upp sig" så att det även syns i titelrubriken. Kanske efter att en moderator eller Jim godkänt det, men ändå.

  6. #6
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Man "straffas" inte för att man inte är aktiv på forumet. Men man belönas om man är det.

    Tycker att Paul tar fram essensen i det hela.
    För att fortsätta på agatons resonemang, så är det ju endast genom våra inlägg i forumet som andra kan bedöma vår kunskapsnivå. Även om jag vet att tex du agaton har lyckats bra i en seo tävling.

  7. #7
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Så är det absolut Bernt. Men diskussionen handlar egentligen om att vi nu kommit till en punkt i SEO-forums historia då några har förändrat sin kunskapsnivå inom SEO, och vill då även visa det här på forumet. Vilket inte går idag, i alla fall inte om man valde "Lär mig SEO" när man blir medlem.

  8. #8
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Då håller jag med dig Agaton. Det borde finns någon form av uppgradering. Antingen automatisk när man fått ett visst rykte, eller via någon form av ansökan.
    Misstänker att Jim är lite upptagen med tävlingen och allt annat för tillfället.

  9. #9
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    MEN skicka ett PM så fixar han det när han har tid.

    Gick ganska fort för mig för ca en månad sen.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  10. #10
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Såg denna tråden nu och har uppdaterat Johans titel. Tidigare brukar det vara så att jag fick PM.

    Kanske skulle vara en officiell tråd där man skrev om man vill byta? Då kan andra invända om det skulle vara något galet. Vad tycker ni?
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  11. #11
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Jag anser att det är upp till dig Jim.

    Men PM fungerade jättebra bara folk vet om att det är så det funkar och att du själv känner att du har tid att fixa det.

    Kanske en funktion om ändring som flera moderatorer (eller heter det moderater ) kan gå in och godkänna ändringar så slipper det ligga på en person.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  12. #12
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Nja. Det går nog bra att vi skickar ett PM. Fast jag vet inte faktiskt..

  13. #13
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Jag vill också byta upp mig ett snäpp, känns som om jag kommit ur nybörjarstadiet.

  14. #14
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag vill också byta upp mig ett snäpp, känns som om jag kommit ur nybörjarstadiet.
    Done

    .....................
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  15. #15
    berraåsnobbens avatar
    berraåsnobben berraåsnobben är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Fristad
    Inlägg
    138
    agaton då???
    Han bör väl höjas

  16. #16
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Well ... det är upp till personen själv. Det är lite subjektivt vad man tänker om sig själv.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  17. #17
    berraåsnobbens avatar
    berraåsnobben berraåsnobben är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Fristad
    Inlägg
    138
    Ok läs några inlägg tillbaka då

  18. #18
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Jag får väl skicka ett pm till Jim om att höja då .. Tycker väl själv att jag kanske uppnåt nivån nu men alla tycks ha olika uppfattningar om vad som är "kan seo rätt bra".

    Först nu tycker jag att jag uppnåt det nivån.

  19. #19
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag tycker "Lär mig SEO" är en ganska cool titel. Den dag man slutar med det lär nog kunskaperna bli gamla ganska snabbt.

  20. #20
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Precis, det är därför jag har haft kvar den till nu ... Men "kan seo rätt bra" ger lite mer status.. :P

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. PageRank uppdateras
    Av Jim Westergren i forum PageRank
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 03:07
  2. När uppdateras en Page Rank?
    Av eidos- i forum PageRank
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 06:41