Resultat 1 till 7 av 7

Svenska länkar till utlandet (och omvänt) ?

  1. #1
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Hej!

    Jag har några sidor på svenska som jag gärna länkar till en annan hemsida på engelska. Om jag på mina svenska sidor, har en text på engelska som länkar till min engelska sida, hur tolkar google detta? Är det bra med kanske 2-3 sådana länkar, men med för många länkar blir det uppenbart?

  2. #2
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Du kan också skriva på svenska och det ger "kraft", men bäst är ju så klart att skaffa "bra" länkar från sajter som är på det språket målsidan är på, för att ge ett kort någerlunda korrekt svar. :-). Jag tror det är sämre att skriva 1 engelsk inlägg på en domän där det för övrigt bara är svenska inlägg.

  3. #3
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Ja, okej! Då kan man ju länka från sina starka sidor. Då ger det nog mer + än minus. Sen verkar det inte misstänkt heller! Bara man späder ut det så är det aldrig någon fara

  4. #4
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Jepp. Jag har byggt utländska sidor med enbart svenska länkar genom svenska inlägg som rankar #1 på sin lokala marknad så det fungerar. Det är såklart bäst att få lokala starka länkar, men för tillgångensskull så är en mix av allt rimligt.

  5. #5
    Robingbgs avatar
    Robingbg Robingbg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    56
    Jag behöver själv få lite svar på det här.
    Har hittat lite PR3 -PR5 länkar på sidor inom liknande nische jag behöver länkar till.

    Men sidorna där länkarna finns att köpa är på Engelska mina sidor på Svenska.

    Är det värt att köpa eller ska jag lägga pengarna på Svenska länkar/content.
    Behöver content.

  6. #6
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Att länka från en svensk sida till en engelsk är inte jättekonstigt, även om det inte ger lika mycket som om båda sidorna varit på samma språk.
    Åt andra hållet är det klart mer tveksamt.

    Man kan ta för givet att alla som kan svenska också kan engelska, och därför kan det vara ok, men åt andra hållet är det inte alls så.

  7. #7
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Johansson Visa inlägg
    Du kan också skriva på svenska och det ger "kraft", men bäst är ju så klart att skaffa "bra" länkar från sajter som är på det språket målsidan är på, för att ge ett kort någerlunda korrekt svar. :-). Jag tror det är sämre att skriva 1 engelsk inlägg på en domän där det för övrigt bara är svenska inlägg.
    För ett par år sedan fick jag tipset av ett engelskt SEO-proffs att ha en engelsk version av innehållet på min sida på en separat undersida. Om jag länkar till den från engelska sidor så borde domänen som sådan få credit för det, eller verkar det konstigt i upplägget? Det är sällan jag ser det upplägget öht...

    Har för mig att jag läste i någon av Googles uppdateringar för maj att dom numera inte lägger särskilt mycket vikt på ord i ankartexten som inte hör till contexten, dvs ankartexten "badboll" i en engelsk artikel om "jacuzzi bath rollers" ses som "spammigt" eftersom det är ett annat språk och helt klart manipulerat, men man borde kunna använda brand name/url som ankartext i en engelsk text utan att det är spammigt - ponera istället en amerikansk informationssida som skriver om ett svenskt företag (exvis SAAB) - det borde inte vara helt orimligt att en hel del sådana länkar skapas.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. skicka in och registrera länkar till norska, danska och svenska länkkataloger.
    Av claudia schreiber i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-17, 10:11
  2. översättare svenska till finska
    Av KarlKanin i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-16, 13:06
  3. Omvänt Bete - Blogga om mig och jag länkar
    Av Magnus i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-25, 06:21
  4. önskar köpa eller byta till länkar - svenska
    Av webdoc i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-27, 23:09
  5. Lägga till i Svenska Kataloger
    Av JED i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 22:19