Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 61 till 69 av 69

SEO för e-handel

  1. #61
    AndersIvars avatar
    AndersIvar AndersIvar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    207
    Citat Ursprungligen postat av Hanna Visa inlägg
    Hej,
    Jag är ny i forumet, så är inte helt säker på att det här hamnar på rätt ställe, vägled mig gärna!

    Jag har en fråga som jag skulle vilja ha hjälp att besvara. Jag försöker motivera för en kund som ska starta e-handel att det är värt att investera i en utveckling av deras befintliga webbplats och bygga in e-handel i denna, snarare än att bygga en extern webbshop vid sidan av deras nuvarande hemsida (som de redan investerat en massa pengar och tid i). Vilka fördelar och nackdelar kan det finnas? Alltså - extern webbshop vs. bygga webbshop på ordinarie hemsidan?
    Hej Hanna och välkommen! =)

    Det är en rätt komplex fråga som inte är helt enkel att svara gör si eller gör så på. Vad har dom för plattform idag? Hur många produkter rör det sig om? Kan dom utveckla själva eller behöver dom driftshjälp? Och 50 frågor till. =)

    Generellt så finns det säkert en del upparbetad SEO-kraft om kan användas genom att använda den befintliga domänen så rekommendationen normalt är att jobba vidare med den domänen som finns. Men man behöver en mer helhetsbild för att kunna avgöra vad som är mest rätt för denna kunden. Hojta till i PM så kan jag säkert hjälpa dig vidare.

  2. #62
    lindjacobs avatar
    lindjacob lindjacob är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    sep 2016
    Ort
    Aarhus
    Inlägg
    1
    Citat Ursprungligen postat av Hanna Visa inlägg
    Hej,
    Jag är ny i forumet, så är inte helt säker på att det här hamnar på rätt ställe, vägled mig gärna!

    Jag har en fråga som jag skulle vilja ha hjälp att besvara. Jag försöker motivera för en kund som ska starta e-handel att det är värt att investera i en utveckling av deras befintliga webbplats och bygga in e-handel i denna, snarare än att bygga en extern webbshop vid sidan av deras nuvarande hemsida (som de redan investerat en massa pengar och tid i). Vilka fördelar och nackdelar kan det finnas? Alltså - extern webbshop vs. bygga webbshop på ordinarie hemsidan?
    Hi Hanna I hope it's okay I write in English.
    When looking from an SEO perspective, you want to look at the position and strength of the already established site. Ranking a new site will most of the time take longer than to rank a site that already has authority in Google's eyes. So the only reason you want to start over, in my opinion, would be if you want a different name / make it appear to be a different company. OR if your current site has bad reputation / bad rankings.
    In case you start over, I strongly suggest you choose a name for the website that has the product/service in the domain. That will make it rank a lot faster on Google.

    I hope you could use some of it

  3. #63
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Ännu en ny uppdatering i vår underbara lista.

    Innan jag nämner om vad jag listat som nytt så vill jag berätta en liten resa inom SEO som jag gjort hitills. Tror nog ingen har undgått att märka att na-kd.com har relativt höga placeringar och en oerhört bra social närvaro på sociala kanaler. Med tanke på detta och att jag personligen har hjälpt dem med både SEO och CRO så kunde jag inte låta bli att lista dessa två nya tips. Mer kommer löpande och ser fram emot att fler bidrar till denna grymma lista.

    Jag listade ett nytt tips.

    • Implementera Microdata Detta är mest för CRO. Men dock så viktigt och det diskuteras ganska mycket ifall microdata gör så du rankar eller inte. Implementera det du kan helt enkelt. Recensioner, lager, pris med mera. Ni kan läsa mer om det här

    • Implementera sociala markups Detta är väldigt bra om du vill att din naturliga länkstrategi skall fungera enklare. Att implementera Facebook Open Graphs, Twitter Cards, Google microdata, Rich Pins för Pinterest gör att du får med mer information direkt när någon länkar i dessa kanaler. Se detta som prioritet om du vill skapa en bra social närvaro.

  4. #64
    Siteas avatar
    Sitea Sitea är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2017
    Inlägg
    6
    Bra guide. tack!

  5. #65
    Al3n1994s avatar
    Al3n1994 Al3n1994 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2016
    Inlägg
    11
    Hur fixar man till internlänkar på bästa sätt i en webbshop? Exempelvis har sidorna köpvillkor, FAQ osv fler interna länkar än kategorisidorna som är sidorna som ska ranka bra.

  6. #66
    tobiasLundblads avatar
    tobiasLundblad tobiasLundblad är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    nov 2017
    Inlägg
    1
    Har någon samarbetat med Oxford Web Studio? Jag behöver någons erfarenhet av dem. De har billiga erbjudanden för SEO och se ut som ett professionellt företag. det skulle innebära någons åsikt innan jag fattar ett beslut. Tack!

  7. #67
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    De är helt nya, vad jag kan se, företaget registrerades i år.
    Det ser ut som att det är ett Serbiskt företag i grunden, och den svenska sajten är översatt med hjälp av Google Translate.

    Jag kan inte säga något om vad de levererar, eller kvaliteten på det. Det kan absolut vara bra, men jag skulle kolla lite ordentligt vad de tänker sig att leverera, med tanke på att de inte verkar kunna svenska.

  8. #68
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Ibland så händer det!

    Ja ibland så är jag sugen att komma in och fylla på listan med lite mer information. inte bara med sådant jag lärt mig på vägen. Utan också nya saker som kommer upp i SEO världen. Och som vi alla vet så förändras sökmotorerna ständigt med en massa nya funktioner och algoritmiska uppdateringar. Så med detta har jag lagt in 4 nya tips som jag hoppas på andra kommer ha användning utav.

    • Hastighet Idag är det viktigare än någonsin att ha en snabb e-handel. Speciellt när det har gått över på mer smartphones och med den uppkoppling det ibland kan innebära så premierar sökmotorerna snabba webbplatser.

    • hreflang taggar Detta är främst om du skall bedriva din försäljning i andra länder som du skall ha en hreflang tagg. Med denna så kan sökmotorerna enklare se vilken sida som hör till specifikt land.

    • SEO-vänliga url'er Detta är vida känt att man bör ha seo-vänliga webbadresser. Till exempel att man inte har med sessionsid'n, understreck med mera.

    • SSL certifikat Sökmotorer vill ha ett säkert internet, och detta speciellt för e-handel då man oftast sparar viktig och känslig information. Med ett SSL certifikat så är det ett sät att säga att din sida är säker.

  9. #69
    AlexanderPs avatar
    AlexanderP AlexanderP är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2018
    Inlägg
    6
    Har en fundering.
    Låt säga att jag har en produkt som kan listas under 2 kategorier.
    T.ex. Under leverantör och under Produktkategori.

    Ser Google det som duplicerat innehåll och påverkar det min rankning negativt?

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-07-12, 19:18
  2. Söker SEO optimerare för mindre e-handel
    Av andrez i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-21, 18:41
  3. Svenska böcker om SEO och att driva e-handel?
    Av S-O i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 14:11
  4. webshopforum.se E-handel PR4
    Av minbeb i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 12:05