Har min svenska sida hos ett amerikanskt hostingbolag och skall nu byta. Bör jag välja ett svenskt alternativ eller kan jag köra på tex bluehost från USA?
Har min svenska sida hos ett amerikanskt hostingbolag och skall nu byta. Bör jag välja ett svenskt alternativ eller kan jag köra på tex bluehost från USA?
Hej.
Jag kör själv med alltid med amerikanskt eller engelskt hosting.
Hastigheten är viktigare än vart själva hostingen ligger och jag får snabbare hosting till ett billigare pris för de flesta lägen genom amerikanska eller engelska bolag.
Jag funderar också på att byta till något brittiskt. Kan ni rekommendera några webbhotell som är bra och billiga?
Hejsan, det låter bra att det funkar utomlands också.
Kan någon ge mig ett exempel på hur man mäter hastigheten, vad skall jag leta efter när jag söker runt bland hosting? Vad är "snabbt" så att säga?
Använd http://tools.pingdom.com/fpt/ för att testa hastigheten för sidan.
Ska helst vara under 1.5 sekunder men får absolut inte vara långsammare än 3 sek.
Ska försöka skriva ihop ett inlägg på bloggen i början på nästa vecka på hur man får ner tiden.
Hej,
Jag har (numer) alla mina svenska domäner på amerikanska servrar och ur SEO-aspekt har det inte varit förenat med några nackdelar.
Tidningen för laddningen av sidorna är förstås en annan femma, men jag upplever skillnaden som ytterst liten och knapp märkbar, jämfört med svensk hosting.
Sitter med samma frågeställning.
Är det någon som provat SEOhosting.se?
Finns det statstik på vilken skillnad det gör att hosta på olika IP:n i sitt länknätverk? Jag är på det klara med att sökmotorerna gillar det, men vilken skillnad i resultat gör det?
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)